Antena 3 CNN Actualitate Inedit O navă NASA va lovi intenţionat un asteroid. Mironov: "Va exploda. Nava kamikaze vrea să devieze bolovanul cosmic ce vine spre noi"

NASA va încerca astăzi o operațiune pe care omenirea nu a mai realizat-o până acum: lovirea în mod deliberat a unei nave spațiale de un asteroid pentru a-i devia orbita.

Sursa foto: NASA/Antena 3
de Georgiana Adam    |    26 Sep 2022   •   13:31

"Trebuie să ne apărăm, și-au spus pământenii, pentru că o mulțime de bolovani cosmici vin peste noi, fie din centura postmarțiană, fie de la de la Jupiter. Ca să ne apărăm, când un obiect vine către tine, către planeta Pământ, fie încerci să-l distrugi, ceea ce e foarte greu, fie încerci să-l deviezi.

Pentru prima dată, o echipă care s-a pus la punct științific și tehnic din toate puncte de vedere îl așteaptă pe asteroidul care vine spre noi. I s-au calculat traiectoria și a fost trimisă o navă către acest bolovan cosmic.

Această mică navă este sinucigașă. E vorba de un kamikaze - va exploda. Şi nu e vorba să trimiți ceva de mari dimensiuni pentru o explozie cosmică de nivel atomic, ci se speră că traiectoria asteroidului va fi modificată.

Nici nu ne trebuie mai mult, pentru că dacă e atacat la timp un asemenea agresor, el e deviat. Din motivele fizicii cosmice, el se duce în altă parte.

Iată că învățăm, dacă ne iese cu adevărat manevra aceasta, învățăm să ne apărăm de relele care pot să vină peste noi",  a explicat scriitorul de science fiction Alexandru Mironov, luni, la Antena 3.

O navă spațială robotizată a NASA este programată să lovească la noapte un asteroid îndepărtat cu 25.500 de kilometri pe oră în spațiul cosmic, pentru a demonstra capacitatea viitoare a agenției de a apăra Pământul de pericolele din spațiu.

Nava spațială, denumită DART, va repera mai întâi un asteroid de mărimea unui stadion de fotbal numit Dimorfos. Aproximativ o oră mai târziu, dacă totul decurge conform planului, DART se va izbi de ținta sa cu suficientă forță pentru a devia ușor de la curs asteroidul.

Întreaga operaţiune se va desfășura la aproape 10 milioane de kilometri de Pământ. Dimorfos nu reprezintă o amenințare pentru Pământ, dar misiunea DART este primul test fizic în spațiu al unuia dintre principiile de bază ale NASA: apărarea planetară.

Dacă DART reușește să împingă cu succes asteroidul în afara traiectoriei, s-ar putea dovedi a fi o strategie de apărare viabilă în cazul în care oamenii de știință descoperă un asteroid care se îndreaptă spre Pământ cu o dimensiune și greutate suficiente pentru a lovi cu consecințe catastrofale.

Subiecte în articol: Alexandru Mironov nava NASA asteroid