Antena 3 CNN Life Știinţă Consumul de canabis poate duce la apariția unor mutații extrem de periculoase

Consumul de canabis poate duce la apariția unor mutații extrem de periculoase

Sursa foto: Foto: Pixabay
25 Mai 2016   •   16:13

O echipă de cercetători de la Universitatea Australiei de Vest (UWA) avertizează că structura ADN a unei persoane poate fi alterată prin consumul de canabis, provocând mutaţii ce pot duce la apariţia unor boli grave. Aceste mutaţii pot fi apoi transmise copiilor de-a lungul mai multor generaţii, conform unui studiu publicat în ultimul număr al revistei Mutation Research - Fundamental and Molecular Mechanisms of Mutagenesis, informează site-ul medicalxpress.com, potrivit Agerpres.

Deşi legătura dintre consumul de canabis şi o serie de boli grave a fost documentată în alte studii, modul în care canabisul influenţează declanşarea unor boli şi implicaţiile consumului de canabis pentru generaţiile următoare nu au fost încă suficient explicate. Acest studiu îşi propune să explice tocmai aceste lucruri.

Profesorii Stuart Reece şi Gary Hulse de la Şcoala de Psihiatrie şi ştiinţe Clinice din cadrul (UWA) au analizat o serie de studii anterioare privind efectele consumului de canabis.

"Prin studiul nostru am ajuns la concluzia că o serie de afecţiuni oncologice şi de altă natură sunt probabil provocate de mutaţii la nivel celular produse din cauza consumului de canabis. Canabisul interacţionează chimic cu ADN-ul consumatorului", a declarat profesorul Reece. "Consumul de canabis a crescut în ultimii ani la nivel global şi acest lucru are un impact îngrijorător asupra populaţiei", a adăugat el.

Deşi un consumator de canabis poate părea sănătos, el poate suferi mutaţii la nivel genetic şi poate transmite aceste mutaţii copiilor săi, crescând riscul unor îmbolnăviri grave pentru mai multe generaţii viitoare.

"Chiar dacă o mamă nu a consumat niciodată canabis, mutaţiile transmise prin sperma tatălui consumator pot provoca boli grave şi chiar fatale în cazul copiilor lor. Părinţii nu ştiu că transmit nişte mutaţii care pot rămâne latente o lungă perioadă de timp şi se pot manifesta abia la a doua, a treia sau a patra generaţie, ceea ce reprezintă cel mai alarmant aspect", a adăugat Reece.

Atunci când canabisul modifică structura ADN-ului unei persoane cel mai important efect este cel de încetinire a dezvoltării celulare. Acest efect poate avea urmări grave pentru copiii aflaţi în perioada intrauterină - membre sau organe care nu se dezvoltă în mod corespunzător, precum şi o creştere a riscurilor oncologice pentru copil.

"Cele mai agresive forme de cancer sunt raportate în primii ani de viaţă ai unor copii care au fost expuşi efectelor consumului de canabis în perioada intrauterină", a subliniat el.

Concluziile acestui studiu sunt importante în contextul în care consumul de canabis creşte la nivel global, după ce mai multe ţări au legalizat consumul acestuia.

Subiecte în articol: canabis marijuana studiu