Antena 3 CNN Life Știinţă Studiu alarmant: Pământul nu ne va mai ajunge până în 2030. Află de ce suntem în pericol

de O.P.    |    21 Sep 2011   •   11:50

Un studiu realizat de oamenii de ştiinţă, citat de Associated Press, scoate la iveală concluzii îngrijorătoare pentru omenire. În curând vom intra în "faliment ecologic".

Cercetătorii au descoperit că resursele consumate în nouă luni de zile sunt mult mai mari decât planeta poate înlocui într-o perioadă de 12 luni.

Altfel spus, principalul "beneficiar" al planetei îşi distruge în mod voit "casa" în care locuieşte. Iar acest lucru are efecte devastatoare. Până în 2030 omenirea va avea nevoie de un Pământ nou.

Cele 7 miliarde de oameni din 2011 se vor transforma în 9 miliarde până la jumătatea secolului şi vor "mânca" toate resursele regenerabile, cu alte cuvinte, resursele Terrei se termină.

"Situaţia cu care ne confruntăm în prezent este asemănătoare cu cea a crizei financiare. Omenirea s-a împrumutat mai mult decât trebuia, iar acum nu mai poate plăti rata lunară", a declarat Mathis Wackernagel, un cercetător care a studiat acest fenomen.

Cel mai mare consumator de resurse este SUA. Dacă toţi oamenii ar adopta acest stil - două maşini, case mari, consum foarte mare de energie - atunci omenirea ar avea nevoie de cinci "Terre" pentru a-şi satisface nevoile.

La polul opus se află India, unde consumul este foarte scăzut, fapt ce echilibrează puţin balanţa.

Ministrul Energiei a decis ce se va întâmpla cu taxa pe soare