Antena 3 CNN Actualitate Cât timp se reține pensia la oficiul poștal dacă titularul lipsește din localitate. CNPP explică

Cât timp se reține pensia la oficiul poștal dacă titularul lipsește din localitate. CNPP explică

Casa Naţională de Pensii a explicat cât timp se reține pensia la oficiul poștal dacă titularul lipsește din localitate.

Cât timp se reține pensia la oficiul poștal dacă titularul lipsește din localitate. CNPP explică
Sursa foto: GettyImages
de Redacția Antena 3 CNN    |    09 Mai 2024   •   02:00

Într-o societate în continuă mișcare, asigurarea unei distribuiri eficiente a pensiilor este esențială pentru buna funcționare a sistemului de securitate socială.

Astfel, în cazul în care pensionarii nu sunt găsiţi la domiciliu îşi pot primi drepturile băneşti şi documentul de plată de la ghişeele poştale, în termen de două zile lucrătoare după ultima zi de plată a lunii respective. În caz contrar, pensiile se întorc la Casa Judeţeană de Pensii pentru reordonanţare la plată.

Pentru  persoanele care încasează pensia în cont curent sau cont de card, în situația în care  nu au fost găsite acasă și au fost avizate, documentele de informare cu privire la sumele plătite (taloanele mov), nesolicitate de beneficiari, se păstrează la sediul oficiului poștal până în ultima zi lucrătoare a lunii în curs.

Începând cu drepturile aferente lunii martie 2021, taloanele mov vor fi arhivate la sediul Oficiului Județean de Poștă, respectiv al Oficiilor Poștale de sector pe o perioadă de 24 luni, fără a mai fi restituite caselor teritoriale de pensii.

Aceste documente de informare pot fi transmise, la cerere, la domiciliul persoanelor interesate – beneficiari sau împuterniciții acestora.

După expirarea celor 24 de luni, documentele de informare vor fi transmise către casele teritoriale de pensii", transmite Casa Naţională de Pensii Publice pe site-ul instituţiei. 

Când intră banii de pensie în luna iunie 2024

Potrivit Casei Naționale de Pensii Publice, pensiile prin cont curent sau cont de card se achită în data de 12 a fiecărei luni, dar nu mai târziu de data de 13 a fiecărei luni.

Cum se plătesc drepturile de pensie

În funcţie de opţiunea pensionarului, drepturile de pensie se achită prin mandat poştal, la domiciliul beneficiarului drepturilor de pensie sau al mandatarului, ori în cont curent sau cont de card la una din băncile cu care Casa Naţională de Pensii Publice a încheiat convenţii pentru plata drepturilor de pensie.

×
Parteneri
Incendiu puternic într-o parcare plină cu TIR-uri, la Timişoara!
x close