A început restructurarea Tarom! 11 agenții au fost închise și 185 de angajați au plecat din companie

de Mia Lungu    |    11 Feb 2021   •   13:00
A început restructurarea Tarom! 11 agenții au fost închise și 185 de angajați au plecat din companie Hepta Exclusiv

Restructurarea Tarom a început deja. Compania a mai rămas cu 4 agenţii externe pentru vânzarea biletelor. Serviciile oferite de agențiile respective vor fi preluate de către structurile interne TAROM și în online.

Printre măsurile luate de Tarom pentru a reduce cheltuielile se numără și închiderea a 11 agenții externe. În acest moment doar patru au rămas operaționale, cele din Paris, Londra, Bruxelles și Chișinău. Primele două urmează, însă, să fie închise în perioada următoare.

Se va face astfel o economie la bugetul companiei de aproximativ 1 milion de euro.

Cele 11 agenții închise erau situate în: Austria, Franța, Germania, Grecia, Israel, Italia, Olanda, Marea Britanie, Spania, Turcia și Ungaria.

În ceea ce privește salariații Tarom, 185 de angajați au optat să plece din companie, iar ei vor primi 7 salarii compensatorii. Totodată, compania a informat că urmează și o serie de concedieri: 500 de angajați vor fi concediați până la toamnă.

Ce companii vor face restructurări, conform premierului Cîțu - CFR, TAROM şi companiile portuare

Practic, acestora li se cere, printre altele, să întocmească liste cu angajaţii care vor fi disponibilzaţi, pentru reducerea cheltuielilor. 

Vor fi afectaţi angajaţii de la CFR, METROREX, CNAIR, RAR, angajaţii aeroporturilor din Constanţa, Timişoara sau Bucureşti, angajaţii Regiilor Autonome Administraţia Fluvială a Dunării de Jos şi Administraţia Canalului Navigabil Bega, angajaţii din porturi, Radionav, TAROM şi ROMATSA. Documentul a fost trimis companiilor respective luni 19 ianuarie.

Având în vedere memorandumul eloborat de Ministerul Finanţelor cu tema: Măsurile de reducere a pierderilor şi/sau a plăţilor restante înregistrate la data de 31.12.2020 de către operatorii economici care desfăşoară activitatea sub autoritatea/coordonarea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, vă rugăm ca până pe data de 22 ianuarie să transmiteţi la Direcţia Economică şi Ajutor de Stat, letric şi electronic, următoarele informaţii:

- Situaţia economico-financiară preliminară la data de 31.12.2020 a următorilor indicatori economico-financiari:

Venituri totale
Venituri din subvenţii şi transferuri
Cheltuieli totale
Cheltuieli de natură salarială
Rezultatul brut
Număr de salariaţi la finele anului
Plăţi restante
Cheltuieli pentru investiţii
Pierderi contabile din anii precedenţi

    - Măsuri concrete, cuantificabile de reducere a pierderilor totale, a plăţilor restante, precum şi termene de realizare a acestora
    - Cauzele care au determinat înregistrarea de pierderi de către operatorul economic
    - Măsuri concrete de restructurare şi reorganizare în vederea redresării activităţii, aprobate de către organele de conducere
    - Măsuri concrete şi cuantificabile de reducere a pierderilor contabile aferente exerciţiului financiar al anului 2020, maximizarea profiturilor, precum şi măsuri de acoperire a pierderilor contabile din anii precedenţi" - se arată în circulara semnată de Cătălin Drulă şi care a ajuns la directorii companiilor din subordine.

 

Ai imagini sau informaţii care ar putea deveni o ştire? Trimite-ne un mesaj la numărul 0744.882.200 pe Whatsapp sau Signal

×
Parteneri
x close