Antena 3 CNN Actualitate Inedit Prima mașină a cuplului Nicolae și Elena Ceașusescu, scoasă la licitație. Povestea uluitoare a autoturismului construit cu pistolul la tâmplă

Prima mașină a cuplului Nicolae și Elena Ceașusescu, scoasă la licitație. Povestea uluitoare a autoturismului construit cu pistolul la tâmplă

Prima mașină a cuplului Nicolae și Elena Ceașusescu, scoasă la licitație. Povestea uluitoare a autoturismului construit cu pistolul la tâmplă
31 Dec 2018   •   10:57

Aşa cum a anunţat deja, ANAF Bucureşti Serviciul executări silite-cazuri speciale organizează,  pe 31 ianuarie, o licitaţie pentru maşina pe care Fiscul i-a confiscat-o lui Ovidiu Lucian Tender, un ARO 304 de culoare gri, fabricat în 1977 şi folosit de cuplul Nicolae şi Elena Ceauşescu. Inginerul Marian Bădiţă, care a lucrat efectiv la construcţia celebrei maşini de protocol, ştie povestea fabricării ei.

Preţul de pornire la prima licitaţie pentru maşina ARO 304 folosită de cuplul prezidenţial este de 137.500 lei, fără TVA. Autoturismul are o capacitate de 2.495 cmc şi a rulat 72.453 km. Acestea sunt câteva dintre detaliille tehnice anunţate de ANAF Bucureşti Serviciul executări silite – cazuri speciale pentru procedura ce va avea loc luna viitoare. Mult mai interesante sunt însă detaliile fabricării acestei maşini, în urmă cu mai bine de patru decenii.

O jumătate de an s-a lucrat la realizarea maşinii de protocol. Ultimele două săptămâni, în care s-a realizat montajul, au fost cele mai grele. Marian Bădiţă avea atunci 38 de ani şi înţelegea perfect presiunea venită la pachet cu cerinţele comitetului Central al Partidului Comunist Român.

„Stăteam efectiv cu pistolul la tâmplă. Colonelul Boldea, de la Securitate, stătea lângă noi cu arma la brâu, că nu care cumva să sabotăm te miri ce, să punem un şurub invers, iar noi lucram efectiv aşa (…) Două săptămâni, ultimele, aşa am lucrat... Nici acasă nu mai mergeam. Îmi aducea nevasta mâncare la  fabrică. Două săptămâni am mâncat din sufertaş. Din când în când ne mai aducea cineva, din oraş, salam şi pâine. Apa curgea la robinet, în fabrică, nu era nicio problemă... De băutură nici nu se punea problema. Două săptămâni, în afară de apă n-am gustat nimic”, povesteşte, pentru Adevărul, inginerul Marian Bădiţă, care a lucrat efectiv la realizarea acestei maşini.  
 

×
Parteneri
Motivul răpirii omului de afaceri moldovean dintr-o parcare din Capitală
x close