x close

Income Magazine. Statul riscă să piardă banii europeni pentru infrastructură

de S.T.    |    23 Apr 2016   •   15:55

11 proiecte importante de drumuri şi autostrăzi, unele deja date în circulaţiei, alte în construcţie au fost realizate, cu acordul Companiei Naţionale de Drumuri şi Autostrăzi, fără a avea autorizaţie de construire. Deci, ilegal.

O confirmă un document al ministerului Fondurilor Europene trimis Ministerului Transporturilor care avertizează că statul român este pe punctul de a pierde peste 400 de milioane de lei, dacă nu soluţionează problema. 

La această sumă se adaugă şi absorbţia precară din fostul exerciţiu financiar european.

Lipsa specialiştilor în drumuri este una dintre cauze, spun constructorii. În ţara noastră au rămas puţine firme care se pot ocupa de lucrări de anvergură şi îşi asumă riscurile fluctuaţiilor de pe piaţă.

Motivul pentru care România nu a reuşit să absorabă aproape 2 miliarde de euro, în perioada 2007-2013 este şi lipsa specialiştilor în Ministerul Transporturilor. De exemplu, la nivelul CNADNR, doar 3% din cei 6000 de angajaţi sunt ingineri constructori.

Astfel, România rămâne codaşă la autostrăzi în Europa, cu doar 711 km pe care se poate circula, după ce anul trecut a închis 22 de km.

România are la dispoziţie în perioada 2014 - 2020 9,5 miliarde de euro pentru proiectele mari de infrastructură.

Vezi AICI ediția integrală a emisiunii „Income Magazine cu Adrian Măniuțiu”

Parterneri
Parterneri
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri!
Nu, multumesc Accept
sati