Antena 3 Actualitate Totul despre senzorul de presiune la roți – ce spun experții (P)

Totul despre senzorul de presiune la roți – ce spun experții (P)

26 Noi 2018   •   18:31
Totul despre senzorul de presiune la roți – ce spun experții (P)

Ceea ce prea puțini știu la ora actuală este că existența senzorilor de presiune în dotarea autovehiculelor este obligatorie și lipsa lui se sancționează ca atare. Beneficiile pe care acesta le aduce conducătorului auto se reflectă cel puțin în ceea ce privește siguranța la volan.

Motivele pentru care este ideală montarea de sisteme de monitorizare a presiunii sunt numeroase. Specialiștii Senzori Presiune, despre care cei interesați pot afla informații complete pe site-ul oficial al firmei – senzoripresiune.com, ies în întâmpinarea publicului interesat cu soluții în acest sens, precum și cu o serie de recomandări.

Potrivit directivei UE privind Sistemele de Monitorizare a Presiunii în Pneuri, toate mașinile care s-au fabricat începând din 1 noiembrie 2014 trebuie să aibă aplicat acest sistem. De ce s-a dar această ordonanță? Ar trebuie să fie văzută în loc de o obligație ca pe o măsură de siguranță a conducătorilor auto care în mod normal nu obișnuiesc să controleze presiunea din anvelope. Problema în acest sens este că lipsa acestei dotări poate rezulta în consecințe nedorite, care vizează chiar și vieți omenești.

Motivele pentru care sunt necesari senzori de presiune în dotarea mașinilor

Iată care sunt câteva dintre motivele pentru care și specialiștii site-ului senzoripresiune.com recomandă montarea de senzori de presiune.

  •     Acolo unde presiunea în pneuri este mai mică cu 0,2 bar decât valoarea normală pe care ar trebui să o înregistreze, rezultatul va consta într-un consum cu până la 1% mai mare de combustibil. Când valoare atinsă este de 0,6 bar, deja creșterea înregistrată ajunge la 4%.
  •     Când presiunea din pneuri este mai mică decât valoarea potrivită, este favorizată o uzare prematură a cauciucurilor. Asta înseamnă din start și o mai mică durată de viață a acestora. Deteriorarea lor se poate extinde și în partea interioară.
  •     Când roata din față prezintă o presiune mai mică cu 1 bar, crește distanța de frânare cu până la 10% atunci când automobilul rulează pe un carosabil umed.
  •     De asemenea o presiune de 1 bar înseamnă forțe laterale reduse la jumătate, față de cele normale ale cauciucului. Asta ar putea însemna un pericol la virarea în curbe. Sunt șanse crescute ca mașina să derapeze și să părăsească carosabilul.

Pentru a evita astfel de consecințe nedorite, cei interesați pot apela la senzorii de presiune disponibili în cadrul site-ului www.senzoripresiune.com. Astfel, mai departe vor fi avertizați în legătură cu modificările de presiune din anvelope, aceasta fiind monitorizată permanent. Totodată beneficiind de astfel de senzori, conducătorii auto vor fi avertizați atunci când presiunea suferă orice schimbare, respectiv când atinge o valoare ce nu corespunde cu cea nominală.

În condițiile în care automobilul deținut dispune deja din fabrică de astfel de dotări, nu mai rămâne decât de determinat tipul sistemului – poate fi direct sau indirect. Este un detaliu de avut în vedere atunci când alte jante vor fi montate pe mașină.

Cei care doresc să cunoască mai multe informații cu privire la acest subiect, găsesc răspunsurile dorite pe site-ul menționat.

Ai imagini sau informaţii care ar putea deveni o ştire? Trimite-ne un mesaj la numărul 0744.882.200 pe Whatsapp sau Signal

×
Parteneri
x close