Trei metode naturale de a combate stările de anxietate profundă

de Georgiana Adam    |    19 Ian 2021   •   14:52
Trei metode naturale de a combate stările de anxietate profundă

Anxietatea este o stare normală, benefică în anumite situații, contrar unei idei preconcepute care circulă în jurul nostru. Motivul este acela că anxietatea ne ajută să ne protejăm de pericole reale și să acționăm în consecință. Dar ce se întâmplă atunci când anxietatea se manifestă constant și îți afectează existența? Iată mai jos trei modalități naturale de combatere a atacurilor de anxietate.

Atacurile de anxietate: de ce apar?

Acestea sunt rezultatul expunerii repetate la stres. Există două forme distincte de anxietate: tranzitorie sau „normală”, care anunță un pericol imediat, la care corpul răspunde prin luptă sau fugă, în funcție de situație, și cea generalizată – sau tulburarea de anxietate –, o formă cronică ce se manifestă printr-o îngrijorare constantă fără un motiv specific.

Atacurile de panică, agorafobia, claustrofobia sunt exemple de forme exacerbate de anxietate și pot varia în intensitate și frecvență de la o persoană la alta. Simptomele anxietatii pot apărea oricând și pot să agraveze o suferință psihică deja instalată. În timpul unui episod de anxietate, provocat, de exemplu, de un examen, un conflict profesional, o întâlnire întârziată, un blocaj de trafic, totul devine o tragedie, fie din cauza unei probleme reale, fie a unui detaliu banal.

Care sunt cauzele ce favorizează anxietatea?

Aceasta poate fi ereditară sau provocată de factori de mediu, dar există și anxietatea posttraumatică, în urma unui accident, a unui atac, a decesului unei persoane dragi, a unui șoc psihologic. Dieta joacă, de asemenea, un rol important în tulburările de anxietate, care sunt alimentate de consumul regulat de produse procesate industrial, bogate în sare, zahăr și grăsimi nesănătoase, dar și de un deficit de vitamine, o acumulare de toxine etc.

Trei metode naturale pentru a combate anxietatea

Dincolo de tratamentele medicamentoase, cum ar fi anxioliticele, care sunt prescrise doar de medic, există metode naturale pentru a combate această tulburare și simptomele care o însoțesc.

Alimentația 

Se știe deja că modul în care ne simțim poate avea o influență asupra a ceea ce mâncăm și invers. Ceea ce mâncăm influențează cu siguranță starea de spirit și cea mintală. Tulburările de anxietate nu pot fi vindecate doar prin dietă, dar o alimentație echilibrată este recomandată. Există alimente care pot agrava stările de stres, anxietate ori depresie, iar lista acestora nu este una surprinzătoare: zahărul, inclusiv îndulcitorii artificiali, pentru că variațiile glicemiei influențează negativ creierul, cofeina, teina și alcoolul, pentru că alimentează simptomele, grăsimile hidrogenate, pentru că tulbură circulația sangvină, și sarea, care, consumată în exces, poate provoca tulburări neurologice.

În schimb, la fel de nesurprinzător, alimentele care sunt utile în cazul tulburărilor de anxietate sunt fructele și legumele colorate, care contribuie la sănătatea celulelor noastre prin conținutul de antioxidanți, carbohidrații complecși, precum cerealele integrale nerafinate, care reglează glicemia, și vitaminele B și D și acizii grași Omega-3 din leguminoase, fructe oleaginoase, legume verzi, lactate, pește gras și ouă. 

Respirația abdominală 

Nimic nu ar putea fi mai simplu, ai putea spune, decât să respiri. Pentru că este un mecanism fiziologic și independent de voința noastră. Dar știi să respiri corect? Există două tipuri de respirație, cea toracică și cea abdominală. În timp ce respirația toracică, în cazul unei stări de stres, umple plămânii cu oxigen doar în proporție de 30%, cea abdominală trece prin partea inferioară a corpului și permite o mai bună oxigenare. În plus, este un adevărat exercițiu de relaxare. Care este tehnica? Întins pe podea, cu mâinile așezate lateral, inspiră pe nas în timp ce umfli burta. Ține-ți respirația pentru câteva secunde, apoi expiră pe gură, golind complet plămânii și coborând abdomenul. Repetă de zece ori. 

Mersul pe jos

Mersul pe jos este una dintre cele mai utile tehnici antistres. Alege un loc liniștit și plăcut. Mergi încet, concentrându-te asupra pașilor și respirației. Dacă simți că te invadează gândurile negative, nu încerca să le eviți, dar încearcă să revii cât poți de repede la senzațiile pe care le experimentezi în timp ce te concentrezi asupra pașilor și respirației, a mersului pe jos în deplină conștiință. 

Cu cât suferi mai mult, cu atât tinzi să te simți mai rău în ceea ce privește disconfortul psihic. Apoi începe un cerc vicios: simți vinovăție, ceea ce alimentează stresul și dezvoltarea sau amplificarea stării de anxietate. Acceptarea faptului că suferi în prezent este primul pas în înțelegerea situației tale și în dezvoltarea unor obiceiuri benefice.

Sursă foto: Pexels

Ai imagini sau informaţii care ar putea deveni o ştire? Trimite-ne un mesaj la numărul 0744.882.200 pe Whatsapp sau Signal

×
Parteneri
x close