Antena 3 CNN Emisiuni Safe Income Ce să nu faci niciodată când ești conectat la o rețea publică de internet

Ce să nu faci niciodată când ești conectat la o rețea publică de internet

Laura Dinu
1 minut de citit Publicat la 11:09 04 Iul 2025 Modificat la 11:09 04 Iul 2025
Printre cele mai importante recomandări se numără interdicția de a furniza datele de pe fața și spatele cardului. Foto: Getty Images

Trăim într-o eră în care tentativele de fraudă financiară sunt tot mai frecvente, mai ales în mediul online. Gabriela Folcuț, directorul executiv al Asociației Române a Băncilor (ARB), atrage atenția asupra celor mai importante măsuri pe care trebuie să le luăm pentru a ne proteja banii și datele personale, în special atunci când suntem conectați la rețele publice de internet.

siguranțaonline.ro este site-ul unde găsim toate sfaturile de siguranță cu privire la finanțele noastre”, a explicat Gabriela Folcuț, în cadrul rubricii Safe Income realizate de Adi Măniuțiu la Antena 3 CNN.

Printre cele mai importante recomandări se numără interdicția de a furniza datele de pe fața și spatele cardului. Aceste informații trebuie utilizate doar de către titular, exclusiv pe site-uri securizate, și niciodată atunci când utilizatorul este conectat la o rețea Wi-Fi publică. Totodată, nici plățile nu trebuie efectuate niciodată când utilizatorul este conectat la o astfel de rețea. 

Un alt aspect esențial: datele de logare la internet și mobile banking – username și parolă – nu trebuie cedate sub nicio formă, indiferent de context. În cazul în care trebuie să primim bani, este suficient să oferim doar IBAN-ul, care nu se regăsește pe card.

Gabriela Folcuț subliniază că trebuie să fim extrem de prudenți când vine vorba de investiții. Este recomandat să colaborăm exclusiv cu entități autorizate, care se regăsesc pe site-ul Autorității de Supraveghere Financiară. De asemenea, nu trebuie cedat controlul telefonului sau calculatorului sub pretextul instalării unor aplicații „în scop investițional”.

Atenție și la mesajele suspecte primite pe WhatsApp sau e-mail. Este esențial ca dispozitivele să fie permanent actualizate pentru a ne proteja de eventuale vulnerabilități de securitate.

Ce faci dacă totuși ai căzut în capcană?

În cazul în care ai furnizat din greșeală date sensibile, primul pas este să contactezi imediat banca pentru a opri accesul la conturi. Dacă ai fost deja victima unei fraude, este necesară depunerea unei plângeri la poliție, iar în cazul fraudelor de tip spoofing sau al manipulărilor telefonice care presupun retragerea de bani, trebuie contactat și Directoratul Național de Securitate Cibernetică.

„Pe sigurantaonline.ro găsiți toate aceste detalii”, a concluzionat Gabriela Folcuț.

Citește mai multe din Safe Income
» Citește mai multe din Safe Income
TOP articole