Antena 3 CNN Emisiuni Safe Income Datele pe care nu trebuie să le oferi niciodată pentru a nu rămâne fără bani în cont

Datele pe care nu trebuie să le oferi niciodată pentru a nu rămâne fără bani în cont

Adrian Măniuţiu
1 minut de citit Publicat la 14:38 18 Iun 2025 Modificat la 14:38 18 Iun 2025
barbat care sta cu telefonul intr-o mana si cardul in cealalta
Numele, numărul cardului, data de expirare și codul CVV nu trebuie oferite niciodată. Foto: Getty Images

Escrocheriile din mediul digital au devenit un fenomen îngrijorător, în contextul în care tot mai multe tranzacții financiare se realizează online. Infractorii cibernetici folosesc metode tot mai sofisticate pentru a păcăli utilizatorii și a le fura datele personale. Avertismentul vine din partea Asociației Române a Băncilor, care trage un semnal de alarmă cu privire la pericolul phishingului.

„Phishingul înseamnă culegerea de date sub orice formă, indiferent de canalul pe care îl au la dispoziție infractorii pentru a solicita aceste date sensibile. Și pentru asta suntem noi aici: să explicăm ce date sunt sensibile și cum trebuie să le păstrăm în siguranță,” a declarat Gabriela Folcuț, Director Executiv al Asociației Române a Băncilor, în ediția de miercuri a emisiunii Safe Income cu Adrian Măniuțiu.

Potrivit acesteia, informațiile de pe fața și spatele cardului — cum ar fi numele, numărul cardului, data de expirare și codul CVV — sunt extrem de valoroase pentru infractori și nu trebuie oferite niciodată.

„Aceste date se folosesc exclusiv de către titularul cardului atunci când face plăți pe site-uri securizate, nu în rețele publice de Wi-Fi. În nicio altă situație nu trebuie să fie divulgate.”

La fel de periculoasă este divulgarea datelor de acces la internet sau mobile banking, precum username-ul și parola.

„În momentul în care cedăm aceste date, infractorul poate intra în contul nostru, poate accesa depozitele și chiar solicita un credit în numele nostru.”

Dacă primiți un link suspect, nu introduceți nicio informație

Gabriela Folcuț avertizează că băncile nu solicită niciodată aceste date prin SMS, email sau apeluri telefonice. Dacă primiți un astfel de mesaj, e un semnal clar că este o tentativă de phishing.

„Nicio instituție financiară serioasă nu va cere vreodată datele cardului sau cele de logare. Dacă primiți un link suspect, nu dați curs și nu introduceți nicio informație.”

Ce facem dacă ne-am lăsat păcăliți

În situația în care totuși ați căzut victimă unei escrocherii și ați oferit datele personale, este esențial să acționați imediat.

„Ne adresăm imediat băncii și anunțăm că am cedat datele. Cerem reemiterea cardului și, dacă avem acces, blocăm contul direct din aplicația bancară. Dacă s-a produs o fraudă, ne prezentăm de urgență la cea mai apropiată secție de poliție și raportăm incidentul.”

 

Ştiri video recomandate
×

Fanatik

Antena Sport

Observator News

Parteneri
x close