Antena 3 CNN Emisiuni Safe Income Ce trebuie să faci dacă nu mai poți plăti ratele la credit: ”Contactăm imediat banca”

Ce trebuie să faci dacă nu mai poți plăti ratele la credit: ”Contactăm imediat banca”

Laura Dinu
1 minut de citit Publicat la 12:18 07 Iul 2025 Modificat la 12:57 07 Iul 2025
Este bine ca, încă de la început, să avem în vedere riscurile asociate unui credit. Foto: Getty Images

Gabriela Folcuț, directorul executiv al Asociației Române a Băncilor (ARB), a vorbit, în cadrul rubricii Safe Income cu Adi Măniuțiu la Antena 3 CNN, despre principalele riscuri pe care trebuie să le ia în calcul cei care intenționează să acceseze un credit, dar și despre pașii de urmat în cazul apariției unor dificultăți financiare.

„În primul rând, de la început trebuie să avem în vedere riscurile asociate unui credit și mă refer la riscul cursului de schimb, în situația în care accesăm un credit într-o altă monedă decât cea în care ne câștigăm veniturile, riscul de dobândă, în cazul unui credit cu dobândă variabilă – chiar dacă aceasta devine variabilă după o perioadă de timp – și riscul pierderii sau diminuării veniturilor. E bine să fim extrem de vigilenți încă de la început”, a avertizat Gabriela Folcuț.

Este bine să fim precauți

Ea a explicat că, în contextul actual, în care dobânzile cresc, este esențială prudența:

„Dacă se întâmplă să crească dobânda, cum s-a văzut deja că a crescut și ROBOR-ul, și indicele IRCC – care probabil va crește în trimestrul al patrulea – e bine să fim precauți și să vedem dacă avem capacitatea să achităm acest credit”.

Însă în cazul apariției unor dificultăți temporare în rambursarea creditului, Gabriela Folcuț recomandă contactarea imediată a băncii:

„În situația în care avem dificultăți temporare la achitarea unui credit, ne adresăm imediat băncii, care să ne ofere o măsură de restructurare a creditului”.  

CSALB rezolvă litigiile în mai puțin de 90 de zile

Așadar, priviți banca ca pe un partener care vă ascultă. Este extrem de important să comunicați cu banca din timp, nu în ultima clipă, pentru a găsi o soluție și pentru a primi sprijin. Însă dacă banca nu oferă o soluție potrivită, consumatorii pot apela la o alternativă gratuită:

„Dacă avem o indisponibilitate financiară temporară, ne adresăm imediat băncii. În situația în care la bancă nu am găsit o soluție care să ne ajute, ne putem adresa CSALB, care este Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor din domeniul bancar, unde se rezolvă litigiile în mai puțin de 90 de zile și gratuit pentru consumator”, a concluzionat Gabriela Folcuț.

Citește mai multe din Safe Income
» Citește mai multe din Safe Income
TOP articole