Liderul PNL Iaşi, deputatul Alexandru Muraru, a cerut demiterea imediată a şefilor din cadrul Companiei Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), în urma excluderii unor tronsoane din autostrăzile A7 şi A8 din finanţarea PNRR. "Nu putem vorbi despre «reforme» dacă nu începem cu asumarea responsabilităţii pentru greşeli care afectează milioane de români", a precizat politicianul într-un mesaj complex transmis pe social media.
Alexandru Muraru a făcut miercuri după-amiaza o postare tranşantă pe contul său oficial de Facebook, unde a subliniat că ţara noastră nu pierde bani din PNRR, dar "pierde şansa de a finanţa acum, cu bani europeni nerambursabili, unele dintre cele mai importante tronsoane de autostradă din Moldova".
"Solicit sancționarea fermă a celor responsabili pentru excluderea unor tronsoane din A8 și A7 din finanțarea PNRR! România nu pierde bani din PNRR – dar pierde șansa de a finanța acum, cu bani europeni nerambursabili, unele dintre cele mai importante tronsoane de autostradă din Moldova. Asta nu e o simplă «ajustare tehnică». E rezultatul unor greșeli administrative, întârzieri nejustificate și nerespectarea procedurilor europene de către autoritățile române. Oficiali din CNAIR și Ministerul Transporturilor au întârziat licitațiile, au greșit procedurile de achiziții și nu au respectat cerințele Uniunii Europene. Din acest motiv, Comisia Europeană a decis că unele tronsoane nu mai pot fi finanțate din PNRR, pentru că nu mai pot fi terminate la timp – adică până în august 2026, termenul-limită stabilit pentru PNRR", şi-a început mesajul de pe Facebook preşedintele Partidului Național Liberal Iaşi.
Potrivit declaraţiilor publicate în mediul online de Alexandru Muraru, capetele montane ale A8 – Târgu Mureş – Miercurea Nirajului şi Leghin – Moţca, deşi erau pregătite, au fost eliminate. Ulterior, el a precizat: "La fel s-a întâmplat și cu loturile Ploiești–Buzău și Buzău–Focșani din A7, unde problemele de transparență și lipsa unor publicări legale în Jurnalul Oficial European au dus la scoaterea lor din listă".
Şeful PNL Iaşi a solicitat "demiterea urgentă a celor din CNAIR care au întârziat licitaţiile, au greşit procedurile şi au compromis termenele".
"Solicit public:
- Demiterea urgentă a celor din CNAIR care au întârziat licitațiile, au greșit procedurile și au compromis termenele. Nu putem vorbi despre „reforme” dacă nu începem cu asumarea responsabilității pentru greșeli care afectează milioane de români.
- Asigurarea finanțării pentru tronsoanele eliminate din PNRR prin Programul Transport 2021–2027 și includerea lor prioritară în viitorul Cadru Financiar Multianual 2028–2034. Statul român trebuie să continue aceste proiecte, cu sau fără fonduri din PNRR, pentru că sunt vitale.
- Reluarea imediată a ședințelor de transparență cu societatea civilă și autoritățile locale privind stadiul fiecărui tronson de autostradă – care sunt termenele reale, cine sunt responsabilii, ce fonduri sunt alocate și cum se derulează lucrările.
A8 și A7 sunt coloana vertebrală a dezvoltării Moldovei, regiunea cea mai ignorată în ultimele decenii. Moldova nu mai acceptă promisiuni. Moldova cere acțiune.
#A8 #A7 #PNRR #FărăÎntârzieri #MoldovaContează #PNL #InfrastructurăStrategică #Responsabilitate #Transparență #InvestițiiPentruMoldova", a mai scris Alexandru Muraru pe contul său de Facebook.