Antena 3 CNN High Tech O mare companie a concediat 4.000 din cei 9000 de angajați din cauza inteligenței artificiale: „Am nevoie de mai puțini oameni”

O mare companie a concediat 4.000 din cei 9000 de angajați din cauza inteligenței artificiale: „Am nevoie de mai puțini oameni”

Laura Dinu
1 minut de citit Publicat la 09:05 04 Sep 2025 Modificat la 09:08 04 Sep 2025
Compania a dezvoltat Agentforce, o armată de boți capabili să rezolve cereri de suport clienți. Foto: Getty Images

Salesforce, gigantul american din domeniul tehnologiei, a concediat recent 4.000 de angajați din departamentele de suport clienți, a confirmat CEO-ul Marc Benioff într-un interviu acordat podcastului The Logan Bartlett Show, potrivit CNBC.

„Am redus de la 9.000 de oameni la aproximativ 5.000, pentru că am nevoie de mai puțini”, a spus Benioff, explicând că AI a preluat o mare parte din sarcinile de suport.

Compania, cu sediul în San Francisco, a dezvoltat Agentforce, o armată de boți capabili să rezolve cereri de suport clienți. Salesforce a transmis într-o declarație că, datorită acestei tehnologii, volumul de cazuri gestionate a scăzut, astfel că nu mai este nevoie de completarea posturilor de ingineri de suport.

În vară, Benioff anunța deja că inteligența artificială realizează până la 50% din munca din companie.

Val de disponibilizări din cauza AI

Consultantul HR Laurie Ruettimann a declarat că AI-ul afectează locurile de muncă în mai multe industrii: „Au avut loc concedieri în toată America din cauza AI. Cei care vor să rămână relevanți pe piața muncii trebuie să învețe abilități noi.”

Totuși, unii analiști susțin că firmele din tehnologie folosesc AI ca pretext. Companiile au angajat masiv în pandemie, iar acum dau afară oameni pentru a convinge investitorii că sunt mai eficiente. ”E doar mentalitatea de creștere cu orice preț, chiar dacă asta ruinează vieți și degradează calitatea produselor”, a spus analistul Ed Zitron.

Citește mai multe din High Tech
» Citește mai multe din High Tech
TOP articole