Un bărbat din Săveni a murit de supradoză de paracetamol, după ce a decis să se trateze singur de COVID

de Alin Tarnovschi    |    17 Feb 2021   •   11:59
Un bărbat din Săveni a murit de supradoză de paracetamol, după ce a decis să se trateze singur de COVID Hepta

Un bărbat din oraşul Săveni, judeţul Botoşani, infectat cu coronavirus, a murit după o supradoză de paracetamol. Bărbatul a decis să se trateze singur acasă, însă şi-a distrus ficatul cu zeci de pastile de paracetamol.

La sfârşitul săptămânii trecute, bărbatul a ajuns în stare critică la Spitalul Judeţean de Urgenţă Botoşani, iar în mai puţin de 24 de ore a suferit o insuficienţă de organe, iar inima i s-a oprit.

Medicii nu au mai putut face nimic pentru a-i salva viaţa. Între timp, aceştia au descoperit că bărbatul, care era infectat cu coronavirus, nu fusese internat în spital şi a încercat să se trateze singur, acasă.

Astfel, medicii au aflat că, timp de mai multe zile, bărbatul din oraşul Săveni a luat câte două pastile de paracetamol la patru ore.

"Pacientul prezenta un test rapid Covid pozitiv, cu intoxicație la Paracetamol. A luat timp de mai multe zile câte două comprimate de paracetamol la patru ore. Starea lui era foarte gravă, cu saturație mică de oxigen în sânge", a precizat medicul Andreea Stărică, din cadrul SJA Botoșani pentru Monitorul de Botoşani.

Conform specialiştilor, cantitatea maximă admisă de paracetamol în 24 de ore este de 4.000 de miligrame, în timp ce bărbatul din Săveni a luat, timp de mai multe zile, 6.000 de miligrame, lucru care i-a provocat o supradoză şi i-a distrus ficatul.

De asemenea, medicii arată că, în ultima perioadă, tot mai mulţi pacienţi preferă să rămână acasă şi să se trateze singuri şi ajung la spital în stare foarte gravă, iar uneori prea târziu, ca în cazul bărbatului din Săveni.

"Unora le este frică să vină la spital. Boala nu o poţi păcăli. Dacă e să ai Covid, ai şi acasă şi la spital. Asociază spitalul cu forme grave de boală şi spun că vor să stea acasă. Unii nu cred în Covid, alţii se tratează acasă şi când văd că nu se mai poate vin, se testează, ies pozitivi şi deja evoluţia este nefavorabilă", a explicat medicul Monica Adăscăliţei, directorul Direcţiei de Sănătate Publică (DSP) Botoşani.

Dr. Ţincu: Pastilele în exces sau luate după ureche pot să dea toxicitate ori reacţii încrucişate

Ceea ce oamenii nu ştiu este că "pastilele în exces sau luate după ureche pot să dea toxicitate sau reacţii încrucişate între medicamentele pe care le administrăm", a explicat dr. Radu Ţincu, medic primar toxicolog, care se referă la "banala" aspirină, paracetamol, somnifere sau suplimente alimentare.

Un alt medicament braţ la braţ cu aspirina este paracetamolul. Lumea foloseşte în exces acest analgezic, antipiretic pentru dureri, febră şi a fost folosit în pandemia de coronavirus foarte mult, pentru că a avut o popularitate foarte mare. 

El este hepatotoxic şi dacă îl vom folosi o perioadă lungă de timp sau nu vom respecta dozajul corespunzător, se poate ajunge la hepatită acută toxică", a precizat medicul Radu Ţincu.

Ai imagini sau informaţii care ar putea deveni o ştire? Trimite-ne un mesaj la numărul 0744.882.200 pe Whatsapp sau Signal

×
Parteneri
x close