Reacție alergică severă la vaccinul anti-COVID, în SUA: O asistentă din Alaska ajuns la terapie intensivă după ce a fost vaccinată

de Mia Lungu    |    17 Dec 2020   •   11:15
Reacție alergică severă la vaccinul anti-COVID, în SUA: O asistentă din Alaska ajuns la terapie intensivă după ce a fost vaccinată Hepta

Un cadru medical din capitala statului Alaska a suferit o reacție alergică severă la 10 minute după ce i s-a administrat vaccinul anti COVID-19, produs de compania Pfizer și distribuit în SUA.

Reprezentanţii Bartlett Regional Hospital din Juneau, Alaska, au menționat că toţi cei 96 de angajaţi care au primit vaccinul marţi au fost ținuți sub observaţie timp de 30 de minute după injecţie, conform nytimes.com.

Una dintre asistentele vaccinate, o femeie de vârstă mijlocie care nu avea antecedente de alergii, a avut o reacție anafilactică care s-a declanșat la 10 minute după ce a primit vaccinul. Aceasta a experimentat o erupție pe față și trunchi, dificultăți de respirație și o frecvență cardiacă crescută.

Dr. Lindy Jones, directorul medical al serviciului de urgență al spitalului, a declarat că asistentei i s-a administrat mai întâi o injecție cu epinefrină, un tratament standard pentru reacțiile alergice severe. Simptomele ei s-au potolit, dar apoi au reapărut și a fost tratată cu steroizi și o perfuzie cu epinefrină şi a fost mutată la unitatea de terapie intensivă, unde a rămas peste noapte. 

Jones a adăugat că femeia nu a necesitat resursele secţiei, dar pentru că este vorba despre un spital mic, „dacă ne facem griji legat de un pacient, îl plasăm la terapie intensivă”. Miercuri dimineaţă, femeii nu i-au mai fost administrate medicamente şi era aşteptat să fie externată miercuri seară, însă reprezentanții spitalului au decis să o mai țină pe femeie sub observație încă o noapte.

Oficialii din domeniul sănătății au declarat că aceste cazuri care prezintă efecte adverse nu le vor perturba planurile de distribuire a vaccinurilor și că fac publice informațiile despre situațiile respective din motive de transparență.

Reacția companiei Pfizer

Un purtător de cuvânt al Pfizer, Jerica Pitts, a declarat că nu s-au primit încă toate detaliile situației din Alaska, dar lucrează cu autoritățile locale de sănătate. Vaccinul vine cu informații de avertizare că tratament medical de specialitate ar trebui cerut în cazul unui eveniment anafilactic rar, a spus ea. „Vom monitoriza îndeaproape toate rapoartele care sugerează reacții alergice grave după vaccinare și vom actualiza prospectul, dacă este necesar”, a mai spus doamna Pitts.

Studiul Pfizer nu a găsit evenimente adverse grave cauzate de vaccin, deși mulți participanți au suferit dureri, febră și alte efecte secundare. S-a presupus că reacțiile din Alaska sunt legate de vaccin, deoarece au apărut atât de repede după împușcare.

 

Parteneri
x close