Antena 3 CNN Economic Auto Un gigant auto german ar putea muta o parte din producţie în SUA, pentru a evita taxele Administraţiei Trump

Un gigant auto german ar putea muta o parte din producţie în SUA, pentru a evita taxele Administraţiei Trump

Andrei Paraschiv
1 minut de citit Publicat la 18:43 19 Apr 2025 Modificat la 18:43 19 Apr 2025
cladirea cu sigla audi
Mărcile Audi și Porsche își produc toate modelele în afara Statelor Unite. Foto: Getty Images

Gigantul Volkswagen ar putea muta o parte din producția mărcii Audi în Statele Unite pentru a scăpa de taxele vamale americane, a declarat directorul general al producătorului auto german într-un interviu publicat vineri, notează AFP, potrivit Agerpres.

"Volkswagen dorește să facă tot ce este posibil pentru a rămâne un investitor și un partener de încredere în Statele Unite", a asigurat Oliver Blume în interviul publicat online de jurnalul Frankfurter Allgemeine Zeitung.

"Pentru Audi, producția în Statele Unite ar face parte din strategia noastră de dezvoltare", a adăugat directorul general al producătorului cu zece mărci, printre care divizia de lux Audi, confirmând că se află în discuţii cu Administraţia Trump.

"Avem o strategie ofensivă cu proiecte incitante, pe măsură și atractive pentru piața americană. Asta este ceea ce punem în balanță. Discuții constructive sunt în desfășurare în prezent cu guvernul american", a adăugat Blume.

El a exclus, însă, producția americană de mașini sport Porsche, pentru care Statele Unite sunt cea mai importantă piață, din cauza numărului redus de exporturi, în jur de 70.000 de vehicule pe an.

Volkswagen, principalul producător european, este lovit în mod deosebit de creșterea taxelor vamale americane. Vânzările mărcii istorice în Statele Unite sunt constituite în proporție de 65% din vehicule importate din Europa sau Mexic, în ciuda prezenței unei fabrici VW în Tennessee. Mărcile Audi și Porsche își produc toate modelele în afara Statelor Unite.

Piața americană, unde vânzările au crescut cu 6,4% anul trecut, a devenit și mai importantă odată cu pierderea de momentum a Volkswagen în China, unde grupul, care traversează o criză de competitivitate, este cu mult depășit pe segmentul mașinilor electrice.

De la începutul lunii aprilie, suprataxe vamale de 25% penalizează importurile de mașini și piese auto în Statele Unite. Potrivit președintelui american Donald Trump, obiectivul taxelor vamale este de a crește producția în Statele Unite. Directorul general al producătorului german nu a comentat impactul financiar al suprataxelor pentru grup și nici posibilitatea de a crește prețurile în Statele Unite.

"Am pregătit diferite scenarii", a spus Blume, care nu vrea să decidă "în grabă" și mizează pe "găsirea unei soluții cuprinzătoare" cu administrația Trump.

Luni, Donald Trump a părut deschis la un compromis pentru sectorul auto după ce marile grupuri americane au tras un semnal de alarmă cu privire la impactul asupra producției și veniturilor lor. Președintele american a spus că este gata "să vadă dacă poate ajuta producătorii".

×
x close