Adidas a avertizat că tarifele impuse de SUA vor costa gigantul german de îmbrăcăminte sportivă încă 200 de milioane de euro și a confirmat că va majora prețurile pentru clienții americani.
Aproape jumătate din produsele companiei sunt fabricate în țări asiatice care au încheiat recent acorduri comerciale cu SUA.
Anunțând ultimele rezultate, directorul executiv al Adidas, Bjorn Gulden, a declarat că tarifele „vor crește direct costul produselor noastre pentru SUA”.
Produsele Adidas sunt importate în SUA din țări asiatice
El a recunoscut că compania încă nu știe care va fi impactul asupra cererii clienților „în cazul în care toate aceste tarife vor provoca o inflație majoră”.
Cele două țări care furnizează cele mai multe produse Adidas sunt Vietnamul, care produce 27% din articolele sportive ale mărcii, și Indonezia, care produce 19%.
La începutul acestei luni, Statele Unite au încheiat acorduri comerciale cu ambele țări, convenind să impună o taxă vamală de 20% asupra produselor din Vietnam și una de 19% asupra produselor fabricate în Indonezia.
Companiile americane care importă produse Adidas pentru a le vinde în America trebuie să plătească tariful.
Gigantul articolelor sportive, care produce populare adidași Gazelle și Samba, a avertizat anterior că nu poate produce majoritatea produselor sale în SUA.
Și Nike va majora prețurile la încălțăminte și îmbrăcăminte
Rivalul său Nike a declarat în mai că va majora prețurile la unii pantofi sport și articole de îmbrăcăminte pentru clienții din SUA începând din iunie și a avertizat ulterior că tarifele ar putea adăuga aproximativ 1 miliard de dolari la costurile sale.
Directorul Adidas, domnul Gulden, a declarat că tarifele americane au afectat deja compania, dar a spus că ultimele indicații arată că tarifele vor crește direct „costul produselor noastre pentru SUA cu până la 200 de milioane de euro în restul anului”.
În ciuda impactului tarifelor, Adidas a raportat o creștere de 7,3% a vânzărilor, până la 12,1 miliarde de euro, în prima jumătate a anului, profitul înainte de impozitare crescând de la 549 de milioane de euro la 1 miliard de euro.
Vânzările de încălțăminte au crescut cu 9% în al doilea trimestru al anului, între aprilie și iunie, în timp ce veniturile din îmbrăcăminte au crescut cu 17%.
Trump a introdus tarife mai mari pentru aproape toți partenerii săi comerciali globali, pentru a încuraja mai multe companii să producă în SUA.
Cum afecteaza tarifele SUA prețurile din Europa
La începutul acestei săptămâni, Trump a încheiat un acord cu Uniunea Europeană (UE) pentru a impune tarife de 15% asupra tuturor importurilor, inclusiv asupra autoturismelor, înainte de termenul limită de 1 august.
Anterior, el amenințase cu un tarif american de 30% asupra mărfurilor provenite din UE.
Cu toate acestea, deși taxa finală este mai mică, marile economii ale UE, inclusiv Germania, s-au pronunțat împotriva acordului.
Cancelarul german Friedrich Merz a declarat că acest lucru ar afecta SUA și ar cauza „daune considerabile” țării sale.
Miercuri, doi dintre cei mai cunoscuți producători de automobile din Germania au prezentat modul în care tarifele americane le-au afectat afacerile până în prezent.
Mercedes-Benz a declarat că tarifele, care se estimează că vor costa compania aproape 420 de milioane de euro în acest an, sunt în mare parte responsabile pentru scăderea profitului din al doilea trimestru cu aproape 70%.
O altă marcă de mașini de lux, Porsche, a declarat că a majorat prețurile cu până la 3,6% pentru a acoperi costul taxelor de import mai mari.
Între timp, în Marea Britanie, Aston Martin a avertizat că profiturile sale vor fi marginale în acest an din cauza taxei.
La începutul acestei luni, Stellantis, care deține inclusiv Vauxhall, Jeep și Peugeot, a declarat că tarifele i-au costat deja 300 de milioane de euro.
