Antena 3 CNN Economic Conținut plătit Revizia completă a mașinii: 4 aspecte de știut

Revizia completă a mașinii: 4 aspecte de știut

Dacă ar fi să facem o comparație, s-ar putea spune că revizia completă a mașinii este similară cu analizele și controalele medicale periodice pe care oamenii preocupați de propria sănătate și le fac periodic.

Revizia completă a mașinii: 4 aspecte de știut
Sursa foto: Rawpixel
de Redacția Antena 3 CNN    |    29 Apr 2022   •   14:48

Așa cum un control medical de rutină poate depista semne premergătoare ale unor boli care pot fi astfel prevenite, o revizie făcută la un service specializat previne defecțiunile grave ale mașinii.

În ambele cazuri, e mai eficient să previi decât să combați, așa vizitele periodice la service pentru revizie sunt mai mult decât necesare. Pentru a înțelege mai bine acest lucru, îți spunem tot ce trebuie să știi despre o revizie la mașină.

Când se face revizia

În general, o revizie completă a mașinii este recomandată la fiecare 15.000 de kilometri, sau anual, în cazul în care nu ai parcurs această distanță în decurs de un an de la ultima revizie.

În cartea tehnică a fiecărui autovehicul există specificații referitoare la perioadele optime pentru efectuarea reviziei, însă pentru majoritatea modelelor sunt valabile termenele precizate mai sus.

De asemenea multe modele de autovehicule permit setarea computerului de bord astfel încât acesta să reamintească proprietarului că a sosit termenul pentru efectuarea unei noi revizii. Notificarea se face prin intermediul unui martor sub formau unei chei mecanice, care se aprinde în bord la momentul respectiv.

În ce constă revizia?

Există câteva operațiuni standard care se efectuează la fiecare revizie, completate de alte intervenții, atunci când este cazul.

În primul rând se înlocuiesc filtrele de aer și polen, iar dacă este necesară și schimbarea uleiului, se înlocuiește și filtrul de ulei. Uleiul obișnuit se înlocuiește la 15.000 de kilometri sau după un an, însă uleiurile mai noi au o durată de viață mai îndelungată putând fi folosite timp de doi ani sau circa 32.000 de kilometri.

De asemenea, la anumite intervale se schimbă lichidul de servodirecție, cel de transmisie și lichidul de frână, însă această operațiune nu este necesară la fiecare revizie ci la fiecare 50.000 de kilometri.

Chiar dacă nu se înlocuiesc, se verifică nivelul acestor lichide și se completează dacă este cazul, la fel și nivelul antigelului.

Se verifică apoi plăcuțele și discurile de frână și se înlocuiesc dacă sunt uzate, după care se testează sistemul de frânare.

Urmează sistemul de direcție sistemul de iluminare și cel de climatizare, după care proprietarul este informat în privința eventualelor nereguli, care sunt remediate dacă acesta își dă acordul.

De asemenea, la anumite intervale se face și înlocuirea curelei de transmisie și curelei de accesorii care se uzează în timp și riscă să se rupă după un număr de kilometri.

Cât durează o revizie?

Dacă te-ai programat și ai ajuns la service la ora stabilită, o revizie completă n-ar trebui să dureze mai mult de o oră. Evident, acest interval depinde și de starea tehnică a mașinii, putându-se prelungi dacă sunt necesare intervenții pentru înlocuirea altor piese sau remedierea unor mici defecțiuni constatate.

De asemenea, dacă revizia este asigurată de un singur mecanic, va dura ceva mai mult decât în cazul în care ar fi efectuată de o echipă de mecanici care să realizeze mai multe acțiuni simultan.

Oricum, trebuie să reții că nu este vorba de o operațiune care îți va „mânca” jumătate din zi și iți va da tot programul peste cap.

Este obligatorie?

Mulți confundă revizia cu inspecția tehnică periodică (ITP) și de aici convingerea că această operațiune este obligatorie. De fapt e vorba de două lucruri diferite iar obligația prevăzută prin lege se referă la ITP, nicidecum la revizie.

Proprietarii mașinilor noi și ai celor cumpărate în leasing sunt într-un fel obligați prin contract să efectueze reviziile periodice, însă nerespectarea acestei prevederi nu atrage niciun fel de sancțiune penală ci, în cele mai multe cazuri, pierderea garanției.

În final, îți recomandăm să apelezi pentru revizie la un service auto specializat și să nu te lași tentat de ofertele unor vecini sau cunoscuți care se oferă să îți facă revizia în garaj sau în curte, pe o sumă modică. De cele mai multe ori, „revizia” lor se rezumă la schimbul de ulei si al filtrului de aer, fiind trecute cu vederea celelalte detalii importante despre care ți-am vorbit.

×
Parteneri
Ce pensie va primi un român care a muncit 35 de ani, după noua lege
x close