Antena 3 CNN Externe Compania chineză Shein este acuzată că își manipulează clienții să cumpere mai mult decât își permit

Compania chineză Shein este acuzată că își manipulează clienții să cumpere mai mult decât își permit

R.M.
2 minute de citit Publicat la 08:51 05 Iun 2025 Modificat la 08:53 05 Iun 2025
profimedia-0942421032
Comisia Europeană a început o investigație privind modul în care Shein respectă legislația europeană / Foto: Profimedia Images

Organizații pentru protecția consumatorilor din 21 de țări europene au depus o plângere oficială la Comisia Europeană împotriva companiei chineze Shein, acuzând-o că folosește metode înșelătoare pentru a-i convinge pe oameni să cumpere mai mult decât au nevoie sau își permit, scrie The Guardian.

Plângerea arată că Shein folosește tactici precum cronometre false care creează impresia că reducerile sunt pe cale să expire, mesaje care sugerează că produsele sunt pe stoc limitat sau solicitarea ca utilizatorii să se înregistreze pe site pentru a accesa anumite oferte. O altă metodă criticată este așa-numitul „confirm shaming”, adică mesaje care te fac să te simți vinovat dacă refuzi o ofertă.

Aceste tehnici sunt cunoscute sub numele de „dark patterns” și sunt considerate înșelătoare și incorecte față de consumatori.

Reprezentanții Organizației Europeane a Consumatorilor (BEUC), organizația europeană care a depus plângerea, cer ca Shein să dovedească afirmațiile din reclame, cum ar fi stocuri limitate sau reduceri pe durată scurtă. Dacă nu poate demonstra aceste lucruri, ar trebui să nu mai aibă voie să folosească astfel de mesaje în Uniunea Europeană.

Shein este acuzată că stimulează cumpărăturile impulsive, contribuind la risipa de haine. Totodată, compania ar folosi materiale care conțin substanțe periculoase pentru mediu și ar vinde produse care nu respectă standardele de siguranță europene.

Plângerea vine la patru luni după ce Comisia Europeană a început o investigație privind modul în care Shein respectă legislația europeană în materie de protecția consumatorilor.

UE și CPC i-au transmis companiei Shein că încalcă legea europeană

Săptămâna trecută, Uniunea Europeană și rețeaua autorităților pentru protecția consumatorilor (CPC) i-au transmis companiei Shein că încalcă legea europeană în mai multe privințe. Printre problemele semnalate se numără reducerile false, presiunile puse pe clienți pentru a cumpăra rapid și etichetele înșelătoare, care pretind că un produs are o caracteristică specială, deși acea caracteristică este, de fapt, cerută de lege.

Autoritățile i-au cerut companiei să respecte legile europene pentru protecția consumatorilor și au avertizat că Shein ar putea primi amenzi dacă nu rezolvă aceste probleme.

Organizația BEUC a spus că plângerea ei vine în completarea acțiunii UE și aduce dovezi suplimentare, adunate din cercetări făcute de mai multe grupuri de consumatori din Europa, despre modul în care Shein folosește tehnici de manipulare.

Dar Shein a transmis: „Consumatorii ar fi mai bine serviți dacă BEUC ar fi de acord să se întâlnească cu noi, să ne permită să ne explicăm operațiunile și să discutăm deschis și transparent orice preocupări pe care le au. Din păcate, au ales să respingă fiecare dintre numeroasele noastre cereri de întâlnire din ultimii ani.”

Ştiri video recomandate
×

Fanatik

Antena Sport

Observator News

Parteneri
x close