Antena 3 CNN Externe Gheaţă cu grad mare de puritate, descoperită la suprafaţa planetei Marte

Gheaţă cu grad mare de puritate, descoperită la suprafaţa planetei Marte

25 Sep 2009   •   12:27

Specialiştii de la NASA au descoperit, la suprafaţa planetei Marte, în premieră, gheaţă cu un grad mare de puritate, informează AFP. Gheaţa se află în cratere formate recent, în urma impactului cu meteoriţi, situate la jumătatea distanţei dintre ecuator şi polul nord al planetei.

?Ştiam deja că există gheaţă în adâncurile planetei, în nord, însă am descoperit recent gheaţă mai aproape de ecuator?, a declarat unul dintre cercetători, Shane Byrne, de la Universitatea din Arizona.
Descoperirea a fost posibilă mulţumită sondei americane Mars Reconnaissance Orbiter, care a oferit imagini de înaltă definiţie de pe orbita lui Marte.

"Cealaltă descoperire care ne-a surprins este reprezentată de faptul că gheaţa găsită pe fundul acestor cratere - apărute în urma recentelor coliziuni cu meteoriţi - are o puritate foarte mare", a menţionat cercetătorul. Potrivit acestuia, până de curând, se credea că în zonele respective gheaţa este amestecată în proporţie de 50% cu fragmente de roci. Gheaţa din aceste zone are o puritate de aproximativ 99%, potrivit lui Shane Byrne.

AI-ul a început să mintă, să trădeze și își schimbă comportamentul în timpul testelor