Antena 3 CNN Externe Prăbușirea elicopterului în râul Hudson era complet previzibilă, acuză activiștii din New York: "E o nebunie"

Prăbușirea elicopterului în râul Hudson era complet previzibilă, acuză activiștii din New York: "E o nebunie"

A.I.
2 minute de citit Publicat la 22:24 11 Apr 2025 Modificat la 22:24 11 Apr 2025
Epava elicopterului Bell 206, scufundată în râul Hudson Getty
Epava elicopterului Bell 206, scufundată în râul Hudson. Foto: Getty Images

Prăbușirea de joi, la New York, a unui elicopter care efectua un zbor turistic, soldată cu șase morți, era „complet previzibilă”, acuză un grup de activiști care cer închiderea heliporturilor din metropola americană, notează The Guardian.

„Multe dintre aceste elicoptere au 30 sau chiar 40 de ani. Cel care s-a prăbușit avea 21 de ani”, a declarat Andrew Rosenthal, președintele grupului Stop the Chop, care a militează pentru stoparea zborurilor turistice cu aceste aparate în zona metropolitană New York-New Jersey.

„În New York, dacă faci taximetrie, trebuie să îți iei o mașină nouă la fiecare cinci până la opt ani. În cazul elicopterelor, acestea zboară 30 - 40 de ani. Nu există nicio limită de vârstă, din câte știu eu, ceea ce este o nebunie.

Activist: Accidentul de pe râul Hudson era complet previzibil și evitabil

Acest accident era complet previzibil și evitabil. Dacă am avea un roller-coaster care ucide oameni la fiecare doi ani, nu l-am menține în funcțiune, dar avem acest tip de serviciu turistic aerian care ucide oameni la fiecare doi ani și nu schimbăm nimic”, a adăugat el.

Anchetatorii încearcă să stabilească factorii care au provocat tragedia de joi, în contextul în care martorii au declarat că au văzut elicopterul rupându-se în aer și plonjând în bucăți în râul Hudson.

Potrivit presei americane, cel puțin 38 de persoane au murit în accidente de elicopter în New York începând din 1977.

O coliziune între un avion și un elicopter turistic deasupra râului Hudson în 2009 a ucis nouă persoane. Cinci persoane au murit în 2018, când un elicopter charter care oferea zboruri „cu ușile deschise” s-a prăbușit în East River.

Bazându-se pe cazurile documentate ale acestor accidente și ale altora, Rosenthal cere oficialilor să pună capăt zborurilor turistice de pe heliportul central din Manhattan - de unde a decolat elicopterul Bell 206, joi - dar și de pe alte două heliporturi publice situate în insula newyorkeză.

Activist: Primarul din New York poate opri zborurile turistice cu elicopterul dintr-o semnătură de pix

Potrivit Aviation Property Network, zborurile de agrement cu elicopterul generează anual un total de 2,7 milioane de dolari pentru New York din partea companiilor care efectuează anual peste 42.000 de călătorii turistice.

„Primarul poate închide heliportul din centrul Manhattanului în această seară, dacă ar vrea, cu o singură semnătură din pix și fără a fi nevoie de alte legi”, arată Andrew Rosenthal.

„Acesta nu este primul accident, ci unul dintr-o serie lungă. Era previzibil și se va întâmpla din nou. Suntem de acord cu zborurile pe care le efectuează poliția, armata, guvernul, companiile de știri. Acestea sunt considerate esențiale în accepțiunea noastră, însă zboruri de agrement nu sunt deloc necesare”, argumentează el.

Primarul din New York: Oamenii vor să vadă orașul de sus

Eric Adams, primarul New York-ului, a fost întrebat vineri despre zborurile turistice din oraș

„După orice accident (...) acesta este tentația imediată: ar trebui să interzicem elicopterele, sau nu ar trebui să avem acest tip de atracție turistică în orașul nostru. (Însă) avem 65 de milioane de turiști care au venit în oraș anul trecut. Toate acestea fac parte din atracția orașului.

Oamenii vor să vadă orașul de sus.

Ceea ce este crucial este ca orice aeroport și orice aeronavă să dispună de întreținerea corespunzătoare și să ofere siguranța corespunzătoare. Și asta este ceea ce această investigație va stabili”, a răspuns el.

Ştiri video recomandate
×

Fanatik

Antena Sport

Observator News

Parteneri
x close