Unele afaceri mici din SUA au început să simtă din plin impactul tarifelor președintelui Donald Trump, relatază CNN. Co-fondatoarele mamă și fiică ale GaBBY Bows, un mic magazin care vinde agrafe de păr, spun că incertitudinile ar putea să le pună în pericol mic afacere.
Rozalynn Goodwin spune că firma ei, GaBBY Bows a primit o oportunitate să lucreze cu un „retailer de vis” toamna trecută. Dar când a încercat să plaseze o comandă la producătorul din China pentru a îndeplini acordul, a văzut că prețul explodase pentru că tarifele lui Trump intrau în costul produselor, spune ea.
„Am ajuns de la aplăti mai puțin de 1.000 de dolari în tarife la aproape 6.000 de dolari. Acest cost este mai mare decât întreaga noastră comandă. A devenit foarte impredictibil și foarte stresant pentru o afacere mică”, a declarat Goodwin pentru CNN, adăugând și că întreaga comandă a avut prețul de 3.800 de dolari.
Săptămâna trecută, războiul comercial dintre SUA și China a escaladat la cote inimaginabile – Trump a impus o rată tarifară de 145% pe bunurile chinezești, în timp ce chinezii au răspuns cu propriile tarife reciproce.
Conform site-ului său, GaBBY Bows comercializează „agrafe de păr cu două fețe”.
Gabby Goodwin, cealaltă fondatoare, spune că au încercat să facă în așa fel încât bunurile pe care le comercializează să se producă în Statele Unite vreme de opt ani. „Este o provocare atât de mare să faci așa ceva – o mulțime de oameni, imediat ce începem să negociem, ne spun că trebuie să continuăm să importăm din străinătate”.
Rozalynn Goodwin spune că o altă provocare în încercarea de a fabrica produsele în SUA este creșterea prețului la bunul finit. Ea spune că această opțiune nu este viabilă, mai ales în condițiile în care competiția vinde la prețuri mult mai mici.
Pentru viitor, Rozalynn spune că tarifele crescute continuă să însemne „o mare incertitudine pentru viitoare comenzi”.