Ce se întâmplă dacă înghiți prea multe pastile de paracetamol. Renumiți cercetători trag un semnal de alarmă

16 Iun 2020   •   17:12
Ce se întâmplă dacă înghiți prea multe pastile de paracetamol. Renumiți cercetători trag un semnal de alarmă Pixabay

Cercetători renumiți  trag un semnal de alarmă în ceea ce privește administrarea paracetamolului. Acesta este cel mai folosit analgezic şi multe persoane sunt tentate să exagereze fără a lua în seama faptul că şpoate fi fatal, la fel ca multe alte medicamente. 

Nu puţine sunt momentele în care s-a ajuns la pierderea vieții accidental, de pe urma ingerării prea multor pastile într-o perioadă scurtă de timp.

Potrivit Daily Mail, riscul este mai mare de a sfârşi din cauza ficatului care cedează de pe urma unei supradoze accidentale decât din cauza celei intenţionate. Mulţi iau paracetamol sau/şi alte medicamente ce conţin aceeaşi substanţă activa şi din dorinţa de a ameliora anumite dureri, cum ar fi cele de spate, stomac, cap şi dinţi. În aceste cazuri trebuie să se reţină că sub nicio formă nu trebuie să se depăşească 8 tablete de 500 mg pe zi, adică echivalentul a 4 g.

Mai rău este că nici măcar nu e nevoie să se depăşească prea mult această cantitate.

Simpla pastila de paracetamol este periculoasă dacă se dublează cu un tratament împotriva infecţiilor (cloramfenicol), cu alcool sau cu sedative. Potrivit sondajelor specialiştilor americani, zilnic sunt cazuri de supradoze cu paracetamol, în special la bătrâni, care nu îşi controlează atent doza administrata.

Parteneri
sati
x close