Antena 3 CNN Life Comerțul modern cu haine second hand - ce preferă publicul în România (P)

Comerțul modern cu haine second hand - ce preferă publicul în România (P)

Încă din anii `90, magazinele cu haine second hand au devenit repere în comerțul cu îmbrăcăminte în cele mai multe orașe din România.

Comerțul modern cu haine second hand - ce preferă publicul în România (P)
de Georgiana Adam    |    06 Apr 2023   •   12:01

Inițial, aceste magazine se dedicau persoanelor cu posibilități financiare reduse, dar aveau și avantajul de a propune multă marfă diversificată pe o piață de fashion încă la început de drum în țara noastră.

Cu timpul, deși nivelul de trai a crescut în România și chiar dacă au apărut foarte multe rețele de magazine în industria modei, iar oferta este foarte variată și amplu promovată prin campanii de marketing și publicitate, segmentul second hand & outlet nu a dispărut. Din contră, putem consemna chiar o piață matură, care a evoluat alături de consumatori, mai atentă la cerințele acestora.

Acum, magazinele cu haine second hand și outlet au o imagine mai bună și se dedică mai multor categorii de public. Cei mai mulți clienți nu mai cumpără doar de nevoie, pentru că nu și-ar permite altceva, ci fac această alegere pentru că înțeleg cât de multe avantaje prezintă acest tip de cumpărături de îmbrăcăminte, încălțăminte și accesorii fashion. În mod voluntar, consumatorii au opțiuni etice, responsabile, sustenabile și foarte istețe pentru bugetul lor.

Noul concept de magazine second hand și outlet

Dacă în trecut magazinele second hand importau marfă la prețuri extrem de mici, cu orice compromis, adresându-se populației care se lupta cu sărăcia, în prezent s-a conturat un nou concept de magazine cu haine sh și outlet. Se poate vorbi chiar de premium pe această nișă, de magazine moderne, unde calitatea primează. Clienții nu vin pentru a cumpăra haine la prețuri derizorii, ci pentru a face achiziții inteligente, sustenabile pentru propriul buget, dar și în relație cu mediul înconjurător. Așadar, motivația alegerii acestui tip de comerț ține acum și de etică, de alegeri personale complexe.

Clientul de haine second hand și outlet nu mai este forțat să facă o astfel de alegere și nici nu mai este rușinat de condiția sa economică. Până și vedete, influenceri online, comunică în mass-media și social media, cu mândrie, despre cumpărăturile pe care le fac în magazine alimentate de depozite de haine second hand și outlet.

Raportul calitate / preț, în centrul atenției

În acest context, clientul modern nu este dispus să facă un compromis în ceea ce privește calitatea. Dorește produse cel puțin la nivelul celor din magazinele cu haine noi, înțelege că poate găsi chiar articole de la branduri premium și de lux, la prețuri neașteptat de mici. Raportul calitate / preț este în centrul atenției, se caută "comorile" ușor de găsit în loturile cu îmbrăcăminte second hand și outlet.

Magazinele de succes în domeniu comandă stocuri de haine second hand doar de la furnizori de încredere, capabili să trimită produse de înaltă calitate. În cele mai multe cazuri, astfel de produse nu își trădează originea, în sensul că nu sunt cu nimic mai prejos decât cele noi, fiind haine purtate foarte puțin sau chiar deloc.

Uneori, hainele au chiar etichetele intacte. În orice caz, alegerea de haine second hand și outlet import Anglia și nu numai reprezintă o idee inspirată, calitatea fiind mai bună decât cea a produselor din magazinele cu haine noi, care expun noile colecții la prețuri mult mai ridicate.

Românii, preocupați să contribuie la lupta cu poluarea

Mai ales în orașele mari, românii sunt interesați de sustenabilitate, de implicarea personală în probleme legate de mediul înconjurător. Industria modei este unul dintre marii poluatori ai planetei, iar magazinele second hand și outlet au un rol tot mai important, căci scad din această presiune. În loc să se fabrice mai multe produse noi (cu sacrificii de resurse și multă poluare), se refolosesc produse deja existente, pentru care nu există niciun motiv să fie eliminate din circuitul modei.

×
Subiecte în articol: advertorial
Parteneri
Motivul răpirii omului de afaceri moldovean dintr-o parcare din Capitală
x close