Modalităţi simple de a reduce stresul şi anxietatea

de Iulia Gorgorin    |    22 Oct 2020   •   20:36
Modalităţi simple de a reduce stresul şi anxietatea Pexels

Stresul şi agitaţia pot duce la boli cronice. Aşa că nu ar trebui să te mai prefaci că e doar o perioadă mai grea şi că totul va dispărea într-o zi pentru că nu este aşa. Această pandemie ne-a arătat că emoţiile noastre pot avea un impact serios asupra sănătăţii noastre. Iată 5 metode prin care poţi ţine stresul sub control.

Numărul 1. RECUNOAȘTE CÂND NU TE SIMȚI BINE

Pe măsură ce îmbătrânim învăţăm să disimulăm din ce în ce mai bine. Chiar dacă avem o perioadă stresantă sau grea, ne ignorăm sentimentele pentru că întotdeauna avem altceva mai important de făcut. Aşa că e mai bine să recunoaştem că nu suntem chiar bine. Pentru că acela este momentul când vom începe să facem o schimbare. Ar mai trebui să ştii că această stare nu este definitivă, inclusiv ea va trece. 

Numărul 2. ACTIVITĂŢI FIZICE
Dacă ceva te supără, ia în considerare să începi un sport de contact, ca boxul. Dacă nu ai chef de sport, începe cu ceva mai uşor - scoate-ţi câinele mai des la plimbare sau mergi pe bicicletă. Dar nu lăsa sedentarismul să te acapareze. Dacă îţi place yoga, exersează, asta o să te facă să te simţi mai bine. Iar dacă locuieşti lângă o pădure sau la munte, mergi la o plimbare sau într-o drumeţie. Reconectarea cu natura este un factor cu imense beneficii. O activitate fizică regulată te va face să te simţi mai bine şi vei avea o imunitate mai puternică.  

Numărul 3. MERGI LA MASAJ
Atingerea fizică este esenţială pentru toţi oamenii. Acesta este şi motivul pentru care această pandemie ne cauzează stres. Există o multitudine de tehnici de masaj care te pot ajuta să scapi de tensiune. Gândeşte-te să încerci inclusiv acupuntura. Te detoxifică fizic şi mental, te relaxează. Dar dacă îţi e teamă de ace, uită de acupuntură, ar putea să fie încă un stres în plus pentru tine. 

Numărul 4. CERE AJUTORUL
Terapia online este un fenomen în creştere. Caută o astfel de platformă unde poţi găsi un specialist care te poate ajuta, în funcţie de nevoia ta. Iar dacă nu ştii să foloseşti calculatorul, mergi la terapeut, vorbeşte cu o prietenă, caută sfatul unui om mai în vârstă. În termeni specifici, "a ventila" este un proces care te ajută să depăşeşti mai repede şi mai uşor un moment de tristeţe, anxietate, frustrare. 

Numărul 5. MEDITEAZĂ

Aprinde o lumânare parfumată, puneţi o muzică liniştitoare. Nu face asta doar când eşti stresat, ar trebui să faci un obicei din a medita. Începe uşor, cu câteva minute şi progresiv, poţi ajunge la zeci de minute. Sunt o grămadă de aplicaţii gratis care te pot ghida în această tehnică de relaxare.

Găseşte ceva care să îţi aducă bucurie! Uită-te la o comedie, dansează, joacă tenis, ascultă muzică, renunţă o vreme la reţelele sociale.

x close