Antena 3 CNN Life Sustenabilitatea: o schimbare necesară pentru viitorul urban

Sustenabilitatea: o schimbare necesară pentru viitorul urban

În urma pandemiei, lumea se confruntă cu o schimbare de paradigmă în ceea ce privește modul în care înțelegem și proiectăm mediul urban.

Sustenabilitatea: o schimbare necesară pentru viitorul urban
Sursa foto: Shutterstock.com
de Georgiana Adam    |    26 Ian 2024   •   12:19

Clădirile sustenabile, care deja erau în centrul discuțiilor despre viitorul urban, devin acum esențiale în adaptarea noastră la noua realitate post-pandemică.

Ce spun tendințele actuale despre sustenabilitate

Uniunea Europeană este al treilea cel mai mare emițător de gaze cu efect de seră din lume, CO2 fiind gazul cu efect de seră eliberat în cea mai mare cantitate. Din totalul emisiilor de CO2, 37% este generat de sectorul construcțiilor.

În acest context, UE a stabilit obiective obligatorii pentru reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră: până în 2030, acestea ar trebui să scadă cu 55% față de nivelurile din 1990, iar până în 2050, emisiile nete ar trebui să fie zero.

Obligativitatea atingerii acestor obiective indică o schimbare semnificativă în mentalitatea companiilor, consumatorilor și angajaților. Aceștia caută soluții sustenabile viabile pentru a răspunde provocărilor climatice și pentru a asigura un viitor urban durabil.

Având în vedere procentul emisiilor de CO2 provocat de sectorul construcțiilor, în mod cert, clădirile sustenabile sunt o soluție viabilă pentru atingerea obiectivelor UE, dar și pentru a răspunde nevoilor angajaților.

Cum vad angajații tendințele actuale despre sustenabilitate

Conform unui studiu efectuat de Genesis Property, compania înființată deantreprenorul Liviu Tudor, peste 50% dintre angajați doresc ca angajatorul să fie implicat în protecția mediului, iar 35% dintre respondenți consideră important ca biroul să se afle într-o clădire eficientă energetic.

Necesitatea identificării unor soluții nu se resimte doar la nivel macroeconomic, ci și microeconomic, angajații și consumatorii finali fiind și ei din ce în ce mai implicați în aria sustenabilității. Această afirmație este demonstrată și de creșterea interesului de căutare Google pentru „mărcile etice” și „cumpărăturile etice online”: în cursul anului 2020, interesul pentru astfel de căutări a crescut cu 300%, respectiv 600% față de anul precedent.

În paralel, consumatorii devin din ce în ce mai interesați de opțiunile lor de cumpărare și caută produse și servicii care reflectă angajamentul față de mediu. Companiile care adoptă practici sustenabile devin astfel atrăgătoare pentru consumatori și investitori, beneficiind nu doar de avantaje ecologice, ci și de creștere economică stabilă pe termen lung.

Acest lucru ne indică primele semne că populația își dorește să facă primii pași spre sustenabilitate. Iată, pe lângă alegerea brandurilor etice, care sunt celelalte activități care pot fi implementate pentru sustenabilitate la nivel individual:

  • Redu consumul de plastic: Folosește sacoșele reutilizabile, sticle de apă refolosibile și alte alternative ecologice care contribuie la reducerea deșeurilor de plastic.
  • Economisește energie: Utilizează becuri LED și electrocasnice eficiente din punct de vedere energetic.
  • Alege un mijloc de transport sustenabil: Investește într-o mașină electrică sau hibrid, folosește mijloacele de transport în comun sau mergi pe jos atunci când parcurgi distanțe scurte.

Concluzionând, îndeplinirea obiectivelor UE pe termen scurt și lung este responsabilitatea fiecăruia dintre noi. De la alegerea clădirilor sustenabile, la folosirea sacoșelor reutilizabile, fiecare acțiune ne poate situa mai aproape de eliminarea emisiilor cu efect de seră.

×
Subiecte în articol: advertorial
Parteneri
Sebastian Burduja şi-a depus candidatura la Primăria Capitalei
x close