Antena 3 CNN Timp liber Dezastre pe mare: cele mai mari naufragii din istorie

Dezastre pe mare: cele mai mari naufragii din istorie

Dezastre pe mare: cele mai mari naufragii din istorie
07 Sep 2015   •   11:08

La câte milioane de ambarcaţiuni se află pe mare în orice moment, accidentele sunt inevitabile. Ocazional, o călătorie în mijlocul oceanukui se poate termina tragic. Numărul victimelor este uneori greu de stabilit dacă vasele sunt supraîncărcate sau din cauza pasagerilor clandestini, iar destul de multe dezastre nu s-au petrecut în larg, ci pe vase fluviale.

RMS Titanic

Probabil cel mai faimos naufragiu din istorie: în tragicul eveniment care a avut loc pe 14 august 1912, ciocnirea vasului de un aisberg, şi-au pierdut viaţa mai bine de 1500 de oameni. Deşi nava transporta mai multe bărci de salvare decât era normal prevăzut la vremea respectivă, numărul pasagerilor îl depăşea cu mult pe cel al locurilor disponibile. Ba mai mult, situaţia a fost înrăutăţită şi de faptul că foarte mulţi nu au crezut în pericolul iminent, aşa că un număr important de bărci au fost ocupate doar pe jumătate.

Le Joola

Cel puţin 1860 de oameni au pierit atunci când feribotul senegalez MV Le Joola s-a răsturnat pe 26 septembrie 2002. Naufragiul s-a petrecut în timpul unei furtuni, în apele tulburi dincolo de coasta Gambiei. Nava s-a scufundat în mai puţin de cinci minute. Nu toţi pasagerii aveau bilet, aşa că ar fi putut fi mai multe victime. Doar 64 de supravieţuitori au fost salvaţi de pe mare.

Tek Sing

În 1822, o ambarcaţiune chinezească de tip “junk” pe nume Tek Sing s-a lovit de un recif pe drumul către Indonezia. Corabia transporta cantităţi importante de porţelan pe care urma să le comercializeze în ceea ce pe atunci era colonie olandeză, dar avea la bord ş un echipaj de 200 de marinari, precum şi mai bine de 1600 de imigranţi chinezi care doreau să se mute în arhipelag. S-a folosit o scurtătură neinspirată care a condamnat şi vasul, şi pasagerii, dintre care au supravieţuit doar 200. Proporţiile catastrofei i-au adus lui Tek Sing denumirea de “Titanic-ul estului”.

Portul Halifax

Unul dintre cele mai cumplite accidente maritime s-a resimţit de fapt cel mai tare pe uscat. Pe 6 decembrie 1917, un marfar francez încărcat cu muniţie, SS Mont Blanc, a intrat în coliziune cu vaporul norvegian SS Imo. Coliziunea s-a transformat într-o explozie uriasă care a ucis aproape 2000 de persoane şi a rănit alte 9000. Întrucât aceasta s-a petrecut în portul Halifax, deci aproape de uscat, aproximativ 2 hectare de teren agricol au fost distruse.

Continuarea pe historia.ro

×
Subiecte în articol: Titanic naufragiu
Parteneri
Primul sondaj după ce Firea a intrat în cursa pentru Primăria Capitalei
x close