Antena 3 CNN Actualitate Casa Națională de Pensii Publice lansează astăzi o nouă aplicație. Contribuabilii români vor avea acces online la anumite documente și informații

Casa Națională de Pensii Publice lansează astăzi o nouă aplicație. Contribuabilii români vor avea acces online la anumite documente și informații

Casa Națională de Pensii Publice (CNPP) lansează oficial aplicația RODPA1, astăzi, 29 noiembrie.

Casa Națională de Pensii Publice lansează astăzi o nouă aplicație. Contribuabilii români vor avea acces online la anumite documente și informații
Sursa foto: Profimedia Images
de Mia Lungu    |    29 Noi 2023   •   12:27

Contribuabilii români vor dispune de un instrument mult mai facil în vederea depunerii cererilor pentru documentul portabil A1, fiind evitate întârzierile semnificative existente în trecut, cauzate de limitele activității folosind exclusiv factorul uman.

Aplicația RODPA1 a fost realizată ca urmare a proiectului "Eficientizarea activităţii CNPP pentru determinarea legislaţiei aplicabile lucrătorilor migranţi, la nivelul sistemului public de pensii din România".

Finanţarea a fost făcută în cadrul Programului Operaţional Capacitate Administrativă (POCA) al Uniunii Europene, susţin organizatorii evenimentului. Realizarea platformei RODPA1 va contribui la reducerea birocrației și simplificarea procedurilor, precum și la eficientizarea activității CNPP (din perspectiva costurilor și timpului de reacție), creascând gradul de transparență în prestarea serviciilor publice respective.

Aplicația va aduce utilizatorilor posibilitatea de a-și construi un dosar electronic în cazul în care solicitantul a depus deja o cerere de eliberare a documentului portabil A1 prin retro-digitalizarea acestora.

În plus, aplicația RODPA1 va aduce digitalizarea fluxurilor interne ale instituției destinate documentului portabil A1 prin intermediul platformei dar și asigurarea lucrului colaborativ pe documentele aferente procesului pentru personalul CNPP, eliminându-se astfel posibilitatea pierderii, dublării si inconsecvenței datelor și informațiilor deținute în cadrul instituției.

De asemenea, aplicația va introduce posibilitatea instituirii unui mecanism electronic de schimb al informațiilor între instituție și solicitanți prin intermediul portalului, eliminând astfel necesitatea depunerii dosarelor în format letric de la sediul instituției.

Alte posibilități aduse de noua aplicație pusă în funcțiune de către Casa Națională de Pensii Publice sunt găsirea imediată a documentelor în arhiva electronică și implicit scurtarea timpului de răspuns la solicitările beneficiarilor dar și realizarea imediată a unor statistici și rapoarte manageriale direct din platforma integrată prin intermediul funcționalităților oferite de aceasta.

Potrivit Statutului aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 118/06.03.2012, Casa Naţională de Pensii Publice (CNPP) are misiunea de a administra sistemul public de pensii şi sistemul de asigurare pentru accidente de muncă şi boli profesionale, de a acorda persoanelor asigurate pensii și alte prestații de asigurări sociale, precum și de a asigura beneficiarilor săi servicii publice bazate pe transparenţă, legalitate şi eficienţă, în vederea aplicării politicilor şi strategiilor în domeniu ale Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale (MMPS).

×
Parteneri
ANM anunţă prognoza meteo pentru Săptămâna Mare
x close