Antena 3 CNN Actualitate CFR are trenuri care pot circula cu 200 km/h, însă infrastructura lipsește cu desăvârșire

CFR are trenuri care pot circula cu 200 km/h, însă infrastructura lipsește cu desăvârșire

CFR are trenuri care pot circula cu 200 km/h, însă infrastructura lipsește cu desăvârșire
28 Iun 2016   •   17:14

CFR Călători dispune de un parc format din 34 de locomotive interoperabile şi peste 250 de vagoane care sunt apte să circule cu o viteză de 200 de km/oră, însă totul depinde de infrastructură, a declarat, marţi, directorul general al CFR Călători, Iosif Szentes. 

Potrivit acestuia, viteza medie a trenurilor de călători este în prezent de 45 kilometri/oră. 

"S-au făcut şi teste pe inelul de la Făurei şi s-a văzut un record, după ce lucrarea de reabilitare la Câmpina s-a terminat. Între Făurei şi Buda s-a bătut un record de 203 km/oră. Totul depinde de infrastructură", a spus Szentes. 

El a subliniat că trebuie răbdare, întrucât proiectele de infrastructură durează mai mult. 

"Trebuie să avem răbdare, nu putem să ne dezvoltăm unul fără altul. Ritmul lor este mai greoi pentru că lucrările noi au nevoie de exproprieri, de contracte care urmează o procedură de selecţie dură; efectiv pentru a face un studiu de fezabilitate sunt 6-7 consorţii care vin în grup şi competiţia este mare", a explicat şeful CFR Călători. 

În ceea ce priveşte reducerea timpilor de călătorie între Constanţa şi Mangalia, Iosif Szentes a precizat că au fost depuse solicitările în acest sens la CFR SA. 

"Noi avem solicitările către CFR Infrastructură, le-am solicitat acest lucru. Directorul companiei a promis că va interveni, dar acum sezonul este în plină desfăşurare şi probabil că nu au nici procedurile puse la punct din punct de vedere legal pentru a lansa o lucrare de această anvergură. Dar probabil că la anul călătorii vor beneficia de alte viteze, pentru că sunt condiţii. Noi am discutat inclusiv cu colegii noştri de la Constanţa, cu cei de la Infrastructură şi, faţă de anul trecut, timpii s-au îmbunătăţit. Deci, tot ce se putea face pe plan local la nivelul regionalei s-a făcut", a precizat Szentes. 

Oficialul CFR Călători a făcut referire şi la trenul dintre Bucureşti şi Salonic, lansat recent în circulaţie. 

"Este un serviciu bun, singura chestie este că deocamdată se circulă doar la sfârşit de săptămână, la solicitarea administraţiei din Grecia. Ei au închidere de linii de luni până vineri şi le deschid numai pentru aceste trenuri'', a adăugat el. 

CFR Călători a lansat, din 17 iunie, trenul direct Bucureşti Nord - Sofia - Salonic şi retur, la preţuri ce pornesc de la circa 45 de euro. 

Pentru destinaţia Salonic, trenul are în compunere patru vagoane (două clasa a 2-a, unul de dormit şi unul cuşetă) şi circulă săptămânal, cu plecare din Bucureşti vinerea şi întoarcere din Salonic duminică. Din Capitală, plecarea este programată pentru ora 12,50, iar sosirea în Salonic la ora 6,30, iar la întoarcere trenul pleacă din Salonic la ora 23,10 şi ajunge în Bucureşti la 17,24.

Sursă: Agerpres
×
Subiecte în articol: CFR trenuri viteza infrastructura
Parteneri
Elena Mateescu anunță o nouă schimbare a vremii, de Florii
x close