Antena 3 CNN Actualitate NASA: Milioane de planete locuibile în Calea Lactee. Explicaţia unui observator astronomic român

300 de milioane de stele asemănătoare Soarelui din Calea Lactee sunt înconjurate de lumi locuibile, spune un studiu NASA. Specialiştii estimează faptul că există câteva miliarde de astfel de stele și o serie de noi analize sugerează acestea ar putea găzdui cel puțin o exoplanetă în zonele lor locuibile

Sursa foto: Pixabay
de Iulia Gorgorin    |    10 Noi 2020   •   16:20

Adrian Sonka, observator astronomic, a vorbit în exclusivitate la Antena 3 despre studiul realizat de specialiştii NASA.

''Nu, nu înseamnă că există extraterești, înseamnă că ar putea exista Planete pe care să ne mutăm eventual când o să ne permitem să mergem până la ele. Orice stea pe care o vedem cu ochiul liber sau prin telescop, ar trebui să aibă cam două planete, nu neapărat ca Pământul. Noi, din păcate, nu am descoperit decât vreo 4.000 de planete până acum, efectiv descoperite (...) Sunt planete cu suprafață solidă. Ele nu au fost descoperite. Este de fapt o statistică făcută pentru cele 300 de milioane. Sunt planete mici, pe care gravitația este asemnătoare cu cea de pe Pământ și mai mult,primesc lumină și căldură de la steaua lor, așa cum primește și Pământul.

Adrian Sonka: Sunt planete locuibile pe care ne putem muta în viitor

Nu cunoaștem dacă au viață la suprafață, pentru că nu le-am văzut niciodată. Însă, e bine de știut că există și alte planete pe care ne putem muta la un moment dat. Noi acum cartografiem Universul. Suntem în situația în care stăm acasă și ne uităm pe geam și cartografiem Universul. Până să mergem acolo mai durează'', a spus Adrian Sonka, observator astronomic.

Telescopul spațial Kepler al agenției spațiale americane a petrecut nouă ani într-o misiune de vânătoare de planete și a identificat mii de exoplanete din galaxia noastră înainte de a rămâne fără combustibil.

Cercetările publicate în The Astronomical Journal arată că există aproximativ 300 de milioane de lumi potențial locuibile în galaxia noastră.

Subiecte în articol: Calea Lactee