Antena 3 CNN Actualitate Cultură Washington Post abandonează oferta de intermediere, contra cost, a întâlnirii dintre lobişti şi oficiali SUA

Washington Post abandonează oferta de intermediere, contra cost, a întâlnirii dintre lobişti şi oficiali SUA

Washington Post abandonează oferta de intermediere, contra cost, a întâlnirii dintre lobişti şi oficiali SUA
Sursa foto: Washington Post
03 Iul 2009   •   18:55

Washington Post a abandonat oferta sa de a vinde lobiştilor şi oamenilor de afaceri accesul la oficiali ai administraţiei Obama şi parlamentari. Oferta iniţială, ce includea şi o cină era evaluată la 25.000 de dolari per eveniment, sumă care trebuia plătită de oricine interesat să participe. Cu toate acestea, planul a fost abandonat după ce s-a aflat că jurnaliştii publicaţiei făceau parte din ?pachet?.
Oferta a ieşit la iveală după ce a fost descoperit un fluturaş destinat jucătorilor de pe piaţa medicală, tocmai când Casa Albă pregăteşte reforme ample în industria sănătăţii.
Acesta promitea ?o întâlnire colocvială cu oficiali ai administraţiei Obama, membri ai Congresului, lideri de afaceri, lideri lobişti şi alte minţi selecte? la cine organizate de către editorul Washington Post, Katharine Weymouth, la casa acesteia.
Fluturaşul, oferit lobiştilor din sănătate, mai oferea acces la ?reportaje despre sistemul medical şi staful editorial?, la cinele neoficiale.
Se promitea că ?o seară cu oamenii potriviţi pot modifica dezbaterea?.
Pe viitor erau planificate şi alte asemenea evenimente pentru a discuta ale iniţiative politice importante ale Casei Albe. Fiecare urma să coste 25.000 de dolari pentru fiecare organizaţie sau "sponsor", cu una gratis la zece cumpărate.
După ce iniţiativa a fost expusă pe siteul Politico , Weymouth a anulat planurile.
Anterior, editorul şef Marcus Brauchli a trimis un mail angajaţilor Post în care arăta: ?nu vom participa la evenimente în care se fac promisiuni în schimbul banilor. Post nu va oferi acces la personalul editorial şi nici nu se va abţine de la întrebări incomode. Se sugerează că accesul la jurnaliştii Washington Post este de vânzare?.
Un angajat al companiei arăta că schema este luată în calcul de anul trecut, mai ales acum, după ce ziarul a pierdut peste 15 milioane de dolari în primul trimestru al anului.
Un comunicat oficial al ziarului arată că fluturaşul este produsul exclusiv al departamentului de marketing, iar redacţia nu a fost informată de intenţiile sale.
Antena3.ro

×
Subiecte în articol: washington post sistemul medical
Parteneri
Facturi Hidroelectrica, anunțul companiei pentru clienţi
x close