Antena 3 Actualitate Ecaterina Andronescu: "Școala online nu poate înlocui școala cu prezență fizică, nu poate să fie o alternativă"

Ecaterina Andronescu: "Școala online nu poate înlocui școala cu prezență fizică, nu poate să fie o alternativă"

de Silvia Țigănilă    |    08 Sep 2020   •   18:00
Ecaterina Andronescu: "Școala online nu poate înlocui școala cu prezență fizică, nu poate să fie o alternativă" Hepta

Ecaterina Andronescu, fost ministru al Educaţiei, susține că se impune revenirea la școala față în față. ”Școala online nu poate înlocui școala cu prezență fizică, nu poate să fie o alternativă ci o soluție complementară”, a scris fostul ministru al Educației, marți, pe pagina sa de Facebook.

Potrivit Ecaterinei Andronescu, se impune adoptarea unor măsuri specifice pentru protejarea sănătății elevilor și profesorilor și trebuie încurajate și susținute parteneriatele unităților de învățământ cu autoritățile locale, cu firmele și companiile în vederea sprijinirii procesului de învățare.

Fostul ministru al Educației a propus și o serie de soluții. Printre ele, triere epidemiologică zilnică, regândirea curriculum-ului cu adaptare la situația de pandemie, dotarea, în regim de urgență, a școlilor cu mijloace informatice, dar și regândirea conținuturilor orelor de dirigenție.

Școala pe timp de pandemie. Dificultăți

• Lipsa dialogului direct cu elevii (față în față);
• Lipsa sprijinului pedagogic pentru realizarea eficientă a activităților de învățare;
• Lipsa instrumentelor pentru gestionarea clasei, pentru feedback și evaluare;
• Sincope în monitorizarea ritmului învățării elevilor;
• Lipsa posibilităților de sprijin personalizat pentru elevi, mai ales a celor cu nevoi speciale de învățare;
• Dificulțăți tehnice privind instalarea sau funcționarea platformelor online.

Fost ministru al Educației trage un semnal de alarmă: Regulile pentru noul an școlar bagă frica în copii

Școala pe timp de pandemie. Consecințe imediate

• Proces educațional ineficient și inechitabil;
• Rezultate slabe la examenele naționale;
• Pierderea deprinderii de a învăța ritmic;
• Diferențieri mai mari între medii (rural, urban mic, urban mare) ;
• Diminuarea drastică a rolului școlii în viața elevilor;
• Responsabilități mari pentru familii, greu de asumat.

Şcolile din România mai au la dispoziţie doar două zile pentru a prezenta modul în care încep cursurile pe 14 septembrie. Ministrul Educaţiei, Monica Anisie, a declarat că decizia care aparține unităților de învățământ trebuie să fie comunicată părinților până joi.

Decizia va fi luată în funcție de media de infectări la mia de locuitori din zona în care se află școala.

Începe sau nu școala pe 14 septembrie? 

Începe şcoala pe 14 septembrie, chiar dacă au fost discuţii cu anumiţi specialişti epidemiologi care recomandau să amânăm începutul de an şcolar sau să începem în sistem online tocmai pentru ca boala să se poată consuma. Noi mâine aşteptăm de la DSP rapoartele privind situaţia epidemiologică pe fiecare localitate şi urmează ca fiecare unitate de învăţământ să aleagă scenariul în funcţie de situaţia epidemiologică. Până la acest moment, inspectorii au spus că sunt optimişti ca în 80% din unităţi să începem şcoala fizic. Mâine aflăm care e situaţia epidemiologică după care vom putea să dăm toate datele necesare”, a afimat ministrul Educaţiei, duminică seară, la Antena 3.

Citiți și:

Selly, scrisoare deschisă către Orban: Școala trebuie reformată 

Ai imagini sau informaţii care ar putea deveni o ştire? Trimite-ne un mesaj la numărul 0744.882.200 pe Whatsapp sau Signal

×
Parteneri
x close