Astfel, benzina se vindea, în medie, cu 5,68 lei pe litru, în vreme ce motorina se comercializează la un preţ mediu de 5,62 lei pe litru, după ce preţul carburanţilor scăzuse în ianuarie sub pragul psihologic de 5 lei pe litru.
Cele mai mari creşteri de preţ la benzină au fost înregistrate în Ungaria, 16,6% şi Polonia, 12,8%, însă preţul final este sub cel la care companiile petroliere comercializează benzina în ţara noastră. În Ungaria, litrul de benzina costă astfel 1,251 euro, iar în Polonia - 1,19 euro. La vecinii bulgari, benzina costă în medie 1,124 euro pe litru, creşterea fiind de doar 0,7% din ianuarie până acum. În Austria, acest sortiment de carburant are un preţ de 1,26 euro pe litru, în condiţiile în care ponderea taxelor este puţin mai mare decât la noi.
În privinţa motorinei, preţul unui litru este de 1,27 euro în România, peste nivelul din Bulgaria sau Polonia, unde costă 1,16 euro/litru ori cel din Cehia sau Austria, unde se comercializează la preţul de 1,18 euro/litru. Asta în timp ce în Ungaria se plăteşte 1,24 euro/litru.
Reducerea accizelor la carburanţi, prevăzută în proiectul iniţial al noului Cod Fiscal, a fost eliminată în comisiile de specialitate din Senat, astfel că proiectul care a fost aprobat în această cameră nu mai conţine prevederile respective. Proiectul prevedea reducerea de anul viitor a accizei cu 20% la motorină, o scădere de 18,62% la benzina fără plumb şi de 16,28% la cea cu plumb.
Eliminarea reducerii accizelor la combustibili aduce economii la bugetul statului de 3,5 - 4 miliarde de lei, dar reversul este eliminarea posibilităţii de ieftinire a acestora la pompă.