Antena 3 CNN Actualitate Românii sting lumina mai devreme şi cumpără mai puţină mâncare | Ce a mai dezvăluit un studiu realizat în 26 de ţări

Românii sting lumina mai devreme şi cumpără mai puţină mâncare | Ce a mai dezvăluit un studiu realizat în 26 de ţări

Românii încep să stingă lumina mai devreme și mănâncă mai puțin din cauza crizei, arată un studiu Deloitte realizat în 26 de țări. Ce spun cifrele despre schimbările climatice şi comportamentul tinerilor.

Românii sting lumina mai devreme şi cumpără mai puţină mâncare | Ce a mai dezvăluit un studiu realizat în 26 de ţări
Sursa foto: Colaj dunyanews.tv & digitnews.in
de Claudia Popovici    |    15 Iul 2022   •   23:00

Economiile sunt mai mari în rândul tinerilor, arată datele.

Scumpirile din ultima vreme au schimbat total comportamentul românilor, potrivit studiului, în țara noastră, 71% dintre respondenți limitează acum consumul de energie în locuințe, 70% reduc risipa de alimente, în timp ce alții cumpără produse sustenabile.

Ba mai mult, unii încearcă să cumpere doar ceea ce a ceea ce au nevoie, în timp ce 63% reciclează sau compostează gunoiul menajer.

Iar aici, surprinzător, vorbim de un procent peste media din Europa Centrală, care este de 54% în timp ce și vacanțele au fost limitate.

Vedem că, potrivit datelor, 61% dintre respondenți evită zborurile opționale sau de agrement și 58% cumpără produse locale.

Un alt aspect important alimentarea locuințelor cu energie regenerabilă și limitarea consumului de carne sunt alți 2 factori care se regăsesc însă printre acțiunile mai puțin frecvente întreprinse de români pentru a limita schimbările climatice.

Pe de altă parte, analiza arată, de asemenea, o legătură strânsă între comportamentul durabil și vârstă.

Spre exemplu, tinerii sunt mai predispuși să își ajusteze comportamentul pentru a face față schimbărilor climatice.

În plus, potrivit studiului, activitatea companiilor asupra schimbărilor climatice influențează, de asemenea, alegerile profesionale și percepția oamenilor asupra angajatorilor.

Spre exemplu, în țara noastră, 44 % dintre respondenți, preponderent din rândul tinerilor, spun că ar lua în considerare transferul la un angajator care ar pune mai mult accent pe protecția mediului.

Pe de altă parte, 35 % susțin că angajatorii lor au făcut deja schimbări pentru a-și desfășura activitatea într-un mod sustenabil.

×
Subiecte în articol: studiu Deloitte
Parteneri
România nu are bani să îşi trimită sportivii la Olimpiadă
x close