21 Sep 2017   •   12:54
Descoperire revoluționară a cercetătorilor. Au descoperit un nou tratament pentru prevenirea și tratarea HIV, virusul care declanșează SIDA 16
FOTO: Pixabay

Cercetătorii de la grupul farmaceutic francez Sanofi și de la National Institutes of Health (NIH) din Statele Unite au dezvoltat un triplu antiretroviral, despre care specialiștii au spus că reprezintă un medicament extrem de promițător în prevenirea și tratarea HIV, virusul care declanșează SIDA, informează AFP.

Noul tratament, prezentat pe larg în revista americană Science, a permis protejarea unui grup de maimuțe împotriva virusului imunodeficienței simiene (VIS) și contra unor tulpini ale virusului imunodeficienței umane (HIV).

Acest antiretroviral "cu trei capete" a oferit o protecție mai bună decât toți ceilalți anticorpi testați până în prezent, neutralizând 99% din peste 200 de tulpini diferite de HIV-1, au precizat creatorii medicamentului. Noul agent a fost testat, de asemenea, pe celule umane în laborator.

Acești anticorpi au fost produși grație ingineriei genetice, pentru a detecta și a neutraliza simultan mai multe ținte infecțioase.

"Spre deosebire de anticorpii naturali, acest triplu antiviral lovește ținte infecțioase multiple, fiind conceput într-o singură moleculă", a explicat Gary Nabel, director de cercetări științifice și director general adjunct al grupului Sanofi și coordonatorul principal al studiului.

"Această abordare are potențialul de a ameliora protecția contra HIV și constituie, de asemenea, o bază pentru noi tratamente împotriva cancerului și maladiilor autoimune și infecțioase", a adăugat el.

"Combinația de terapii și-a arătat deja eficiența împotriva HIV și a cancerului", a mai spus același expert în virusologie.

În cadrul studiului, cercetătorii au tratat trei grupuri de câte opt maimuțe. Primele două au primit anticorpii VRC01 respectiv PGDM1400, iar al treilea grup a fost tratat cu noul antiretroviral triplu.

După cinci zile, cele 24 de maimuțe au fost expuse la două tulpini ale virusului autoimunodeficienței simiene și la o combinație de tulpini de HIV.

Majoritatea animalelor din primele două grupuri — cinci respectiv șase — au fost infectate. În schimb, niciun animal din cel de-al treilea grup, tratat cu tripla moleculă de anticorpi, nu a fost infectat.

Marea diversitate genetică a HIV constituie principala dificultate pentru a produce anticorpi capabili să combată eficient pandemia actuală, au explicat autorii studiului