Romanii şi-au exprimat duminică opțiunea la urne dar, indiferent de votul lor, şi-au exprimat și opțiunea privind sursa lor de informare. De-a lungul întregii zile electorale de ieri, Antena 3 CNN a fost lider de piața între televiziunile de știri. Seara, când au fost prezentate şi primele rezultate ale exit-poll-urilor, dar şi primele analize, şi numărătoarea oficială a voturilor, Antena 3 CNN a avut audienţe superioare, chiar şi canalelor generaliste.
2.253.000. Nu de voturi, ci de telespectatori unici de-a lungul serii de duminică până noaptea, târziu. Acesta este numărul oficial al românilor care au stat între ora 19:00 şi 02:00 noaptea cu ochii pe Antena 3 CNN.
În procente, pe targetul Urban ALL , în intervalul dintre ora 21:00 şi ora 02:00 noaptea, Antena 3 CNN a fost liderul de piață al întregii piețe de televiziune, chiar şi peste posturile generaliste, cu 11.8 puncte de share. În competiția directă cu canalele de știri, pe același interval, Antena 3 CNN a fost lider de piață pe ambele targeturi majore ale pieței: 18 plus Urban şi 25 – 59. Pe primul, Antena 3 CNN a fost, pe toată durata ediției speciale moderată de Mihai Gâdea de la Parlament, lider cu 12,5 puncte de la share.
Pe cel de-al doilea target important, 25-59 urban, chiar dacă competitorii postului nostru şi-au mai schimbat locurile între ei, liderul incontestabil a fost Antena 3 CNN cu 10.9 puncte de share.
Momentul adevărului în ceea ce privește încrederea într-o organizație de media a fost ora 21:00, când au fost prezentate rezultatele celor două sondaje exit-poll. Astfel, la ora 21:00 fix, România a aflat de la Antena 3 CNN clasamentul candidaților.
Astfel, într-un clasament care reunește toate canalele măsurate pe targetul 18 plus Urban Studii superioare, Antena 3 CNN a fost lider de piață între ora 20:45 şi 21:15 peste toate canalele de știri sau generaliste din România. Același lucru s-a întâmplat şi pe targetul 21 – 54 urban, targetul care măsoară televiziunile de știri la nivel global, Antena 3 CNN era lider de piață cu 10.7 puncte de share.
Asemănător s-a întâmplat şi pe un alt target, mult mai amplu: 18 + AB studii superioare, unde la momentul publicării rezultatelor exit-poll Antena 3 CNN era lider de piață cu 20.8 puncte de share, chiar şi peste stații ca Pro TV sau Antena 1.
De altfel întreaga zi, Antena 3 CNN a dominat piața televiziunilor de știri din Romania cu 2.731.000 de telespectatori unici, cu aproape 200 de mii de oameni mai mult decât principalul competitor.
O zi deosebită a fost si pentru site-ul antena3.ro. Pe o piaţă cu mult mai mulți competitori decat piața de televiziune, site-ul nostru a obținut locul 10 în top ALL SATI, care adună toate site-urile din România, indiferent dacă sunt de știri sau nu şi locul 6 între site-urile exclusiv de ştiri cu peste 1,9 milioane de pagini accesate – un record absolut pentru antena3.ro – şi cu peste 380 de mii de vizionări ale transmisiei live pe canalul de YouTube Antena 3 CNN.