Antena 3 CNN Externe Coreea de Nord refuză să primească influenceri occidentali într-o excursie turistică. Cât costă o vizită la Phenian

Coreea de Nord refuză să primească influenceri occidentali într-o excursie turistică. Cât costă o vizită la Phenian

A.O.
2 minute de citit Publicat la 18:27 07 Iul 2025 Modificat la 18:27 07 Iul 2025
Piața Kim Il-sung este o piață urbană de mari dimensiuni situată în districtul central al capitalei Phenian, Coreea de Nord, și poartă numele liderului fondator al țării, Kim Il-sung. Foto: Getty Images

Coreea de Nord a interzis influencerilor occidentali participarea la o excursie turistică oficială care va fi organizată în luna octombrie, a declarat luni pentru AFP un turoperator cu sediul în China, potrivit Agerpres. Sejurul, care include o vizită la Târgul Internaţional de Toamnă de la Phenian, cel mai mare salon comercial din Coreea de Nord, costă 3.995 de euro. 

Coreea de Nord a primit în ultimele luni câteva grupuri de vizitatori străini, inclusiv sute de alergători care au participat în aprilie la primul maraton internaţional de la Phenian din ultimii şase ani.

Young Pioneer Tours (YPT), o agenţie de turism occidentală, a anunţat sâmbătă că va organiza o nouă excursie pentru un grup de turişti străini în Coreea de Nord între 24 octombrie şi 1 noiembrie.

O excursie de 4.000 de euro la Phenian

Această excursie nu va fi însă deschisă jurnaliştilor, creatorilor de conţinut sau influencerilor, a precizat compania pe site-ul său.

Rowan Beard, cofondatorul YPT, a explicat pentru AFP că interdicția vine ca urmare a „unei solicitări specifice din partea autorităţilor nord-coreene.”

„Ne aşteptăm ca, odată cu redeschiderea oficială a ţării, să existe o supraveghere mai strictă şi restricţii mai severe cu privire la participarea influencerilor şi a YouTuberilor la astfel de călătorii”, a adăugat el.

Agenţia a mai precizat că „nu are nicio informaţie” despre data la care Phenianul va permite din nou venirea delegaţiilor oficiale de jurnalişti.

La un preţ de 3.995 de euro (4.704 dolari), excursia organizată de YPT include o vizită la Târgul Internaţional de Toamnă de la Phenian, cel mai mare salon comercial din Coreea de Nord.

Participanţii vor avea „o ocazie unică” de a vizita peste 450 de standuri cu produse tehnologice, farmaceutice sau electrocasnice, potrivit YPT.

Potrivit agenţiei, Camera de Comerţ din Phenian va organiza „o prezentare VIP pentru a oferi o perspectivă detaliată asupra economiei nord-coreene”.

Programul include şi vizitarea principalelor atracţii turistice din Phenian, precum şi prima vizită occidentală, după mai bine de cinci ani, pe muntele Myohyang, un vârf celebru ce găzduieşte un muzeu al cadourilor primite de foştii lideri nord-coreeni.

Turism în Coreea de Nord

Înainte de închiderea graniţelor nord-coreene în timpul pandemiei de COVID-19, majoritatea turiştilor şi oamenilor de afaceri străini erau cetăţeni chinezi. China este, în mod tradiţional, principalul sprijin diplomatic, economic şi politic al Coreei de Nord, care se află încă sub sancţiuni internaţionale severe.

Însă numărul vizitatorilor nu a revenit la nivelul de dinaintea pandemiei, o tendinţă pe care anumiţi analişti o pun pe seama nemulţumirii Beijingului faţă de sprijinul explicit al Coreei de Nord pentru invazia rusă în Ucraina.

Mai mulţi influenceri străini au reuşit în ultimele luni să filmeze conţinut în interiorul ţării. Din primul grup de turiști străini care a ajuns în Coreea de Nord după cinci ani au făcut parte și doi români - Andreea și Ion Chiperi - vlogeri de călătorie, care dețin canalul de YouTube HaiHui în doi

Citește mai multe din Externe
» Citește mai multe din Externe
TOP articole