Coreea de Nord promovează agresiv zona turistică de coastă Wonsan-Kalma, însă o analiză recentă sugerează că majoritatea facilităților din resort nu sunt finalizate.
NK News a intrat în posesia unei hărți publicate de editura de stat Foreign Languages Publishing House conform căreia doar 6 din cele 17 hoteluri mari din zona turistică par a fi finalizate.
Harta arată că 11 dintre cele 17 hoteluri încă nu au fost denumite. Deși hotelurile prezentate în imaginile de la ceremonia de inaugurare din 24 iunie par terminate din exterior, probabil că nu sunt operaționale, pentru că le lipsesc facilități de bază, începând cu firmele cu numele lor.
NK News a mai remarcat că, deși harta indică 37 de hosteluri, doar 17 dintre ele au fost denumite.
Harta prezintă și un parc de distracții situat lângă centrul resortului și adiacent aeroportului; totuși, imaginile satelitare sugerează că lucrările de construcție nici măcar nu au început, conform NK News.
Fotografiile zonei turistice Kalma, publicate de Coreea de Nord prin ziarul Rodong Sinmun, arată vizitatori care folosesc în principal plaja, fără dovezi ale prezenței turiștilor în hoteluri sau hosteluri.
Rodong Sinmun a raportat o creștere a numărului de vizitatori de la deschiderea oficială a stațiunii, marți, 1 iulie, dar a omis în mod evident cifrele exacte, sugerând că majoritatea turiștilor au fost probabil mobilizați și nu au venit voluntar.
În ciuda acestor incertitudini operaționale, Coreea de Nord continuă să promoveze intens zona turistică Kalma prin ziarul oficial Rodong Sinmun.
Ziarul a dedicat prima pagină detaliilor privind procesul de construcție al zonei, citând rapoarte ale Agenției Centrale de Știri Coreene, iar pe a doua pagină au fost publicate numeroase fotografii promoționale.
Ziarul a lăudat zona, descriind-o ca o capodoperă a industriei turistice nord-coreene și un simbol al civilizației socialiste. A apreciat frumusețea arhitecturală a zonei, evidențiind diversitatea cazărilor, facilitățile de pe plajă, locurile pentru sport și divertisment, precum și serviciile comerciale, toate fiind concepute pentru a oferi condiții optime de turism atât pentru oaspeții interni, cât și pentru cei internaționali.