Industria auto se confruntă cu unele dintre cele mai mari provocări în ceea ce privește sustenabilitatea. Pentru că nu mai vorbim doar despre verde, ci despre strategie, rezilienţă şi un răspuns integrat la cererile pieţei, ale consumatorilor şi ale mediului. Asta înseamnă şi investiţii masive, iar Audi una dintre cele mai cunoscute mărci de pe piaţă are alocat un buget semnificativ doar pentru cercetare-dezvoltare și infrastructură, incluzând electrificare și sustenabilitate.
Cristian Milea, Director Audi România: „Suntem contemporani cu cea mai extinsă deschidere de portofoliu. Dacă vreți, își propune marca ca portofoliul său să cuprindă multe modele noi, în așa fel încât fiecare dintre importantele segmente de piață unde suntem prezenți să aibă câte o declinare de ofertă electrică.”
Marca foloseşte în acest moment trei platforme electrice diferite, care îi permit o foarte mare flexibilitate. Însă dezvoltarea în direcţia sustenabilităţii începe încă de la stabilirea furnizorilor şi de la conceptul noilor modele.
Cristian Milea, Director Audi România: „Acest A6 e-tron vine cu elemente definitorii pentru un produs electric de tip autonomie. Mai bine de 700 de kilometri pentru oricare din versiunile noastre. Încărcăm între 0 și 80% baterie în timpul pe care fiecare dintre noi ne-am obișnuit să-l asigurăm unei cafele.”
Adică în maximum 18 minute, atât durează încărcarea. Ceea ce pentru utilizatori reprezintă o îmbunătăţire semnificativă, în condiţiile în care timpul de încărcare este una dintre rezervele pe care le au cumpărătorii atunci când vine vorba despre maşini electrice.
Cristian Milea, Director Audi România: „Utilizarea este foarte ușoară, că nu mai are angoasa încărcării autonomiei. Iar la nivelul performanței, toate sistemele care asistă acum utilizatorul îi permit acestuia să transforme oricare dintre deplasări într-o experiență premium veritabilă.”
Marca lucrează constant pentru a crește proporția de materiale reciclate din vehiculele sale. Şi, în plus, va lansa un total de zece noi modele hibride plug-in până la sfârșitul anului 2025, astfel încât va avea cel mai tânăr portofoliu din segmentele sale de piață.
Cristian Milea, Director Audi România: „Este o tehnologie care micșorează consumul footprint de CO2, dar permite utilizarea mașinii în regim exclusiv electric.”
Iar obiectivele de viitor sunt la fel de ambiţioase: Până în 2050, Audi țintește neutralitatea totală a emisiilor de carbon pe tot lanțul valoric. Şi demonstrează, astfel, că sustenabilitatea nu mai este doar o direcție aspirațională, ci o componentă esențială a strategiei sale industriale și comerciale, construită pe inovație, responsabilitate și viziune pe termen lung
· Tehnologii electrice de ultimă generație și schimbări în experiența de utilizare a automobilului
· Rolul economiei circulare și al materialelor reciclate în reducerea amprentei de carbon a producției auto