x close

Tinerii CONSTRUIESC România. Povestea surorilor care au schimbat percepţia oamenilor despre STIL

de Oana Paun    |    04 Dec 2014   •   12:00
Departe de lumea fascinantă descrisă de Emile Zola în "Paradisul Femeilor", setea după modă, haine, trend a transformat kitsch-ul în artă, colorând cu nesaţ griul mentalităţilor pe care le vrem apuse.



În această societate - a celor care vor să intre pe piaţă cu lucruri ieftine, decoltate, elastice şi mulate, cei care preţuiesc cu adevărat hainele trebuie să lupte cu "marele zid chinezesc" şi preţurile derizorii, pe care mulţi cumpărători le apreciază.



Două surori, Ioana şi Andreea, au venit cu un concept care poate schimba felul în care privim moda, hainele şi ne poate ajuta să apreciem mai mult calitatea. "Ideea mi-a venit atunci când eram la un training în Elveţia. Am observat că toate fetele, în prima duminică din lună, îşi strâng hainele pe care le au în şifonier, dar pe care nu le mai îmbracă, şi se duc cu ele la târg, pentru a le vinde, sau pentru a le schimba cu altele din garderoba prietenelor lor. Mi s-a părut ceva ce ar trebui să facem şi noi în România", povesteşte Ioana.



Ideea de "Consignaţie" au pus-o în practică deschizând un boutique în centrul Braşovului: "Când am deschis, în urmă cu doi ani, aveam în magazin 10 haine. Voiam să începem o afacere care nu necesită mulţi bani şi care se autosusţine. Lucrurile au început rapid să meargă: prietenele au venit să ne aducă haine spre vânzare, apoi cercul s-a lărgit. Mulţi nu ştiu ce înseamnă consignaţie. Mai ales că este un termen folosit mai mult de bunicii noştri, şi am avut surpriza plăcută să intre în magazin doamne în vârstă şi să exclame cu uimire: <Mai există consignaţii?!>"



Fetele nu au adus nimic nou termenului de "consignaţie", ci au păstrat esenţa acestuia: clienţii pot fi deopotrivă cumpărători şi furnizori de marfă. Există însă două condiţii:  lucrurile să fie de calitate, de "firmă", iar "fake-urile" sunt excluse din acest magazin. "Înainte să deschidem consignaţia am studiat foarte multe consignaţii din afara ţării. În Germania, spre exemplu sunt foarte multe boutique-uri de acest fel, iar hainele aduse acolo sunt extrem de preţioase", continuă Ioana.

Cum se procedează?

Clientul care vrea să vină cu haine, accesorii, genţi, pantofi spre vânzare aduce marfa în magazin, iar după ce aceasta este evaluată ( în cazul obiectelor de valoare - genţi de firmă - acestea sunt evaluate, pe baza unor fotografii detaliate, de un specialist din SUA) Ioana şi Andreea spun preţul cu care aceasta s-ar putea vinde în magazin.



Dacă preţul îi convine clientului, hainele sunt puse spre vânzare, timp de două luni. Dacă nu se vinde produsul respectiv, după două luni, clientul este sunat şi întrebat dacă doreşte să reducă preţul produsului.

Târguri caritabile

Implicarea în societate este esenţială pentru Ioana şi Andreea, aşa că fetele - după modelul văzut în Elveţia - au făcut un târg caritabil (banii din vânzări urmând să meargă spre ajutorarea unor copii sărmani): "Oamenii au venit şi au cumpărat hainele expuse în stradă, însă cred că trebuie o schimbare de mentalitate", spune Ioana.

Promovarea în mediul online

Facebook, Instagram şi propriul site - sunt doar câteva elemente cheie prin care consignaţia a devenit cunoscută: "Tinerii intră tot timpul pe Facebook, aşa că am zis că o promovare în mediul online este extrem de benefică", şi nu s-au înşelat: foarte mulţi tineri le devin clienţi după ce au dat "Like" paginii lor de pe reţeaua de socializare.

Afacerea acestor două surori este un exemplu de reuşită. Cu bani puţini, cu multă muncă şi creativitate au demonstrat că se POATE, că tinerii pot CONSTRUI România.
O Românie exemplară, a bunului gust şi a bunului simţ, unde succesul se vede la capătul unui lanţ de eforturi. Dar MERITĂ!


Parterneri
Parterneri
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri!
Nu, multumesc Accept
sati