×
Antena 3 S.A. utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată pe www.antena3.ro. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.antena3.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.Antena3.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept

Fii alături de noi!

Probleme de mare tonaj. Despre transporturile de mărfuri, la "România în mişcare"

de Antena3   •   D.D.   •   11 Mar 2013   •   19:12

Pe parcursul zilei de astăzi am vorbit, la  "România în mişcare", despre diferite teme legate de industria auto, fără însă a vorbi şi de transporturile de mărfuri, mai exact despre camioanele şi TIR-urile cu care se fac astfel de transporturi. Ştiaţi că în Europa majoritatea mărfurilor sunt transportate pe drumuri? Nu cu trenul, nu cu avionul, nu pe apă. Dacă toate TIR-urile, de care uneori ne plângem în trafic că ne încurcă sau ne încetinesc, ar dispărea, lumea noastră ar intra în colaps şi ar fi de neimaginat.

„Industria auto reprezintă barometrul economiei"

Problemele transportatorilor s-au acutizat în ultimii ani şi principala cauză a fost criza financiară, care a generat numeroase insolvenţe şi chiar falimentul unor firme de transport. Pe lângă toate acestea, transportatorii se confruntă şi cu probleme de legislaţie. Un exemplu ar fi amenzile uriaşe aplicate, nu de puţine ori pentru "tot felul de aberaţii", după cum susţin unii dintre reprezentanţii industriei.

Specialiştii spun, de asemenea, că autorităţile nu iau măsuri pentru stoparea ilegalităţilor din acest domeniu.

Un alt punct sensibil care îi afectează în mod direct pe transportatori este infrastructura. Dacă în Uniunea Europeană un şofer poate parcurge până la 850 de kilometri pe zi, în România cursa nu poate să fie mai lungă de 400 de kilometri. Asta pentru că viteza de deplasare pe teritoriul ţării noastre este mult prea mică, din cauza drumurilor extrem de proase. În aceste condiţii, nici taxele plătite nu se mai justifică.

Însă cât de profitabile mai sunt afacerile transportatorilor? Specialiştii spun că în ultimii ani sumele încasate de operatori au scăzut de 5 ori.

Transportatorii se plâng că nu pot să actualizeze preţurile ori de câte ori autorităţile modifică taxele sau de câte ori se scumpesc carburanţii, pentru că riscă să îşi piardă clienţii.

Regine ale frumuseţii în urmă cu 100 de ani, transformate în obiecte de colecţie. Despre maşinile "oldtimer", la "România în mişcare"

Modificări de milioane de euro. "România în mişcare" îţi prezintă lumea fascinantă a tuningului auto

Revoluţiile tehnologice şi maşini cu sisteme alternative de propulsie. Tot ce trebuie să ştii despre automobilele "verzi", la "România în mişcare"

Vezi părerile PRO şi CONTRA timbrului de mediu.

Citeşte şi "Timbrul de mediu: de la confuzie la efect de bumerang asupra pieţei auto"


Citeşte şi materialul despre siguranţa rutieră , subiect comentat la Antena 3 şi de Titi Aur, multiplu campion naţional de raliuri.

Vezi şi un spot publicitar despre importanţa centurii de sigurnaţă, realizat de Poliţia Rutieră din Anglia.






sati