×
Antena 3 S.A. utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată pe www.antena3.ro. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.antena3.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.Antena3.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept

Fii alături de noi!

Revoluţiile tehnologice şi maşini cu sisteme alternative de propulsie. Tot ce trebuie să ştii despre automobilele "verzi", la "România în mişcare"

de Antena3   •   D.D.   •   11 Mar 2013   •   16:26
Vă prezentăm un nou episod dedicat industriei auto, în cadrul campaniei Antena 3 "România în mişcare":  revoluţiile tehnologice şi maşini cu sisteme alternative de propulsie.

Maşinile electrice au rulat în realitate cu mult înaintea maşinilor pe benzină sau motorină. Thomas Davenport a construit prima maşinărie cu motor electric în 1834. Însă după anii 1900 motorul electric nu s-a mai impus şi petrolul a preluat supremaţia.

Maşinile viitorului. Ce sunt maşinile hibrid şi ce impact au asupra mediului înconjurător, la "România în mişcare"

Poţi merge full electric, cu peste 120 mile/h, pe distanţe scurte în oraş, undeva la 24 de kilometri, apoi să treci automat la o maşină hibrid foarte sofisticată. Să ai un parcurs perfect liniar de la 0 cai putere până la 900 de cai putere. Da, este un McLaren şi da, britanicii au construit primul lor supercar hibrid. Tehnologia combină o maşină sută la sută electrică, reîncărcabilă cu un bolid foarte puternic şi dă naştere unui plug-in hybrid. O inovaţie îndrăzneaţă de 1 milion de euro.

Şi pentru că tot vorbim despre premiere, japonezii de la Mitsubishi au construit primul SUV cu tehnologie plug-in hybrid.

Şi pe piaţa maşinilor electrice competiţia este acerbă. Cel mai de succes model din lume este Nissan Leaf, vândut în 50 de mii de exemplare. În curând va fi disponibilă o versiune nouă. Timpul de încarcare la un dispozitiv casnic s-a redus de la 8 la 4 ore, iar autonomia, 200 de kilometri, depăşeşte cu mult distanţa parcusă la volan într-o zi obişnuită.

Alte companii se gândesc, însă, la eficienţa sistemului public de transport şi prezintă un concept pe care ei îl numesc vehicul personal. "Anul viitor vom începe o demonstraţie, un program în Grenoble, Franţa. Viziunea pe care o avem pentru transportul urban al viitorului este că va fi o intergrare puternică între sistemul de transport public sau privat şi acest tip de dispozitive, care îi va permite clientului să parcurgă ultimii kilometri ai drumului, după ce au călătorit cu un vehicul obişnuit" a declarat Fabio Capano, director de produs Toyota Europa.

Variante există şi pentru pasionaţii maşinilor electrice care vor să-şi realimenteze bateria acasă.

La noi, statul vrea să-i încurajeze pe români să-şi cumpere maşini electrice. Din 15 martie, cei care vor cumpăra un autoturism electric vor primi un ecotichet în valoare de 2.500 de euro însă preţul unei astfel de maşini porneşte de la 25.000 de euro. 

Vezi părerile PRO şi CONTRA timbrului de mediu.

Citeşte şi "Timbrul de mediu: de la confuzie la efect de bumerang asupra pieţei auto"


Citeşte şi materialul despre siguranţa rutieră , subiect comentat la Antena 3 şi de Titi Aur, multiplu campion naţional de raliuri.

Vezi şi un spot publicitar despre importanţa centurii de sigurnaţă, realizat de Poliţia Rutieră din Anglia.

sati