Viitorul mobilității este electric — mai curat, mai silențios, mai prietenos cu planeta. Dar tranziția către transportul sustenabil nu înseamnă doar alegerea unei mașini electrice, ci și infrastructura care face această alegere posibilă. O rețea extinsă și accesibilă de stații de încărcare este cheia unei transformări reale în modul în care ne deplasăm.
Mihai Dragoș Ciobanu este unul din antreprenorii pentru care visul unor orașe cu trafic liniștit, fără noxe, prietenos cu sănătatea oamenilor și a mediului a fost în ultimii ani plan de afaceri. În 2013, a fost o simplă idee: stații de încărcare, la care să poată fi alimentate vehiculele cu propulsie electrică. Un an mai târziu, ideea a prins contur, la un centru comercial, din București: gazdele puneau curentul și locul de parcare, iar Dragoș primul încărcător, cumpărat cu zece mii de euro.
Mihai Dragoș Ciobanu, fondator rețea EV Connect: “Toată lumea spunea «Domnule, de ce să pun o stație de încărcare, pentru că nu există mașini electrice?». Și pe partea cealaltă, cu oricine interacționam, îmi spunea «Păi de ce mi-aș lua o mașină electrică, pentru că oricum nu am unde s-o încarc?».”
În 2019, la Brașov a fost instalat primul hub de încărcare - un fel de benzinărie, cu multe "pompe", pentru mașinile electrice. A fost și anul în care percepția publică asupra transportului electric s-a schimbat, iar electromobilitatea în România, a decolat.
Mihai Dragoș Ciobanu, fondator rețea EV Connect: “Efectiv am creat infrastructura de încărcare de la vest la est. Astfel încât în 2020, deja puteai sa traversezi normal, cu o masină, de la Nădlac la Constanța.”
Astăzi, EV Connect conduce tranziția către o mobilitate sustenabilă, sub brandul Voltrelli. Rețeaua are aproape 850 de stații publice inteligente, în toată țara. 45 de mii de utilizatori au înțeles că nu e vorba de simple prize, ci de o retea de soluții smart, ce comunică cu vehiculul și cu platformele digitale. 45 de mii de șoferi de mașini electrice, care pot afla de pe telefon ce stații de încărcare sunt libere și tot pe telefon pot plăti încărcarea în siguranță.
Mihai Dragoș Ciobanu, fondator rețea EV Connect: “În momentul de față, tot ce se întâmplă la nivel de infrastructură de încărcare Voltrelli, tranzacționarea, plățile, decontările și așa mai departe se fac prin intermediul soluției de plăți e-pay a Băncii Transilvania.”
Alături de Banca Transilvania reţeaua continuă dezvoltarea infrastructurii de încarcare asigurând astfel tranziţia către un transport sustenabil.
Mihai Dragoș Ciobanu, fondator rețea EV Connect: “Proiectul de la Turda este un proiect finanțat de Banca Transilvania unde sunt instalate panouri fotovoltaice. În felul acesta nu doar că sunt folosite autovehicule electrice, ci sunt încărcate din surse 100% regenerabile.”
Sustenabilitatea nu înseamnă doar tehnologii noi. Înseamnă alegeri zilnice, investiții gândite pe termen lung și oameni care cred că schimbarea e posibilă.
· În 2014, în singura stație din București, se încărcau doar 3 mașini pe săptămână
· Un pas important în dezvoltarea rețelei a fost prima stație dublă, de 22 de kw montată în 2015, sub contract cu Primăria Sibiu
· În 2017, a urmat prima stație de încărcare rapidă, instalată pentru Primăria Cluj Napoca.
· Rețeaua s-a extins pe trei continente, exportând tehnologie și know-how românesc.
· 850 de stații publice inteligente, cu peste 45.000 de utilizatori.