Familia Erbașu este celebră pentru afacerile din zona construcțiilor, însă controlează și alte companii cu operațiuni în sectoare diverse, cum ar fi imobiliarele, agricultura și zootehnia, industria alimentară (de pildă fabrica de prelucrare a laptelui Erbalact) sau cea hotelieră (hotelul Ibis Styles Erbas).
În plus, în cadrul grupului, care a fost fondat în 1990 de Mihai Erbașu, se desfășoară activități de producție industrială pentru construcții-montaj (confecții metalice, prefabricate sau mixturi asfaltice). Dacă în sectorul construcțiilor veniturile pe 2016, 2017 și 2018 au fost relativ constante, în celelalte cazuri firmele familiei au înregistrat creșteri semnificative. În plus, având în vedere lucrările contractate, se așteaptă o majorare semnificativă a cifrei de afaceri și în construcții în următorii ani.
Reprezentanții familiei Erbașu mai dezvăluie că, pentru a ține pasul cu mișcările din piață, au investit și vor investi în continuare în toate domeniile în care activează. De pildă, după cum a relatat recent presa, Cristian Erbașu s-a asociat cu Daniel Pițurlea pentru dezvoltarea Arbo Residence, un ansamblu rezidențial cu 1.000 de locuințe pe un teren de șase hectare în Mogoșoaia, lângă Capitală. Investiția preconizată este de 70 de milioane de euro, din care 20 de milioane au fost deja alocate pentru 2018. În prima fază sunt programate 300 de locuințe, ce ar trebui terminate până în decembrie 2019, iar faza finală a proiectului ar urma să se încheie în 2022. Asta după ce Construcții Erbașu a investit patru milioane de euro în renovarea hotelului Ibis Styles Bucharest Erbas, primul deschis sub acest brand în Capitală și al doilea de acest fel din țară. Unitatea de cazare este situată în zona de nord a Capitalei, este operată de grupul polonez Orbis și a fost redeschisă în iulie 2018.
Când competiția nu te mai sperie
Deși sumele pomenite mai sus sunt impresionante, proprietarii grupului Erbașu susțin că în afaceri trebuie să fii precaut, mai ales dacă te afli pe teren necunoscut. ”Cu siguranță că dacă vom depista și alte oportunități de afaceri nu ne vom feri sa le analizăm și să le abordăm, însă cu foarte multă prudență, mai ales dacă sunt domenii noi pentru noi”, dezvăluie aceștia. Asta mai ales că, de la an la an, consumatorul autohton este din ce în ce mai sever și caută calitate cât mai bună la preț cât mai scăzut. Din păcate există și reversul medaliei și ”mulți români încă nu realizează că prețul și calitatea serviciilor trebuie corelate, fiind încă mulți cei care aleargă după chilipiruri, dar remarcă cu amărăciune după un anumit timp că un preț mic al unui produs sau al unui serviciu înseamnă în cele mai multe cazuri o calitate îndoielnică”, arată cei de la Erbașu.
Nu la fel de impresionați par a fi aceștia de competiție, pe care o descriu ca fiind din ce în ce mai mică în zona de construcții, dar și în turism ori agricultură. Nu la fel stau lucrurile în industria alimentară, deși și în acest domeniu ”se poate spune că nu există o concurență reală în zona produselor cu o calitate superioară”. Iar această lipsă a competiției este rezultatul crizei de forță de muncă calificată, dar și al unei cereri din ce în ce mai crescute de produse și servicii pe piața românească și pe cea europeană.
Mai multe, în revista Români care dezvoltă România, disponibilă de miercuri, 11 decembrie, la chioșcurile de presă împreună cu cotidianul Jurnalul.