Studiu: Probele ADN pot fi modificate

19 Aug 2009   •   21:27
Studiu: Probele ADN pot fi modificate 127
Cercetătorii israelieni au descoperit că probele ADN pot fi falsificate, informează nytimes.com. Aceasta este o metodă de investigare utilizată frecvent în anchetele organelor de poliţie. Studiul a fost publicat în revista Forensic Science International: Genetics.

Oamenii de ştiinţă au dovedit faptul că pot să construiască o probă ADN care să se potrivească profilului unei persoane, fără a mai fi nevoie să obţină o mostră de ţesut de la acea persoană, dacă au acces la un profil ADN dintr-o bază de date.

Astfel, cercetătorii au reuşit să fabrice probe de sânge şi de salivă conţinând ADN de la o altă persoană decât donatorul mostrelor.

Potrivit coordonatorul acestui studiu Dan Frumkin, "Poţi să regizezi o scenă a crimei". Tot el a inventat un test capabil să distingă ADN-ul real de cele fals, test pe care intenţionează să-l vândă şi laboratoarelor de medicină legală din străinătate.

Dar aceasta este doar una dintre implicaţiile descoperirii cercetătorilor israelieni. Astfel, este posibilă şi o invadare a vieţii private, prin tehnici similare.

Falsificarea ADN-ului unei persoane este posibilă prin recoltarea unor mostre recoltate de pe un pahar sau un muc de ţigară utilizate de donator şi transformate, spre exemplu, în probe de salivă.

Anetna3.ro