Antena 3 CNN Life Bine ați venit în era „zilei de muncă infinite”: ședințe la ora 20:00 și un flux constant de mesaje

Bine ați venit în era „zilei de muncă infinite”: ședințe la ora 20:00 și un flux constant de mesaje

Laura Dinu
2 minute de citit Publicat la 07:00 18 Iun 2025 Modificat la 07:49 18 Iun 2025
femeie care sta la birou si se freaca la ochi obosita
Rezultatele arată că numărul ședințelor programate între ora 20:00 și miezul nopții a crescut cu 16% față de anul trecut. Foto: Getty Images

Angajații se confruntă cu dificultăți tot mai mari în fața a ceea ce pare a fi o „zi de muncă infinită”, caracterizată printr-un număr tot mai mare de ședințe programate după ora 20:00 și o avalanșă continuă de întreruperi, potrivit unui nou studiu realizat de Microsoft.

Compania a analizat datele utilizatorilor serviciilor Microsoft 365 (precum Outlook și PowerPoint), la nivel global, în perioada ianuarie-februarie. Rezultatele arată că numărul ședințelor programate între ora 20:00 și miezul nopții a crescut cu 16% față de anul trecut. Echipele distribuite geografic și cele cu programe de lucru flexibile au contribuit semnificativ la această creștere.

„Ziua de muncă infinită începe devreme, de obicei cu emailuri, și se transformă rapid într-un torent epuizant de mesaje, ședințe și întreruperi,” se arată în raportul Microsoft publicat marți, citat de CNN.

Un angajat este întrerupt la fiecare două minute

Studiul a constatat că, în medie, un angajat este întrerupt o dată la două minute de o ședință, un email sau o notificare în chat — ajungând la un total de 275 de întreruperi pe zi.

Iar aceste întreruperi nu se opresc odată cu încheierea programului. În perioada analizată, un angajat obișnuit a trimis sau a primit, în afara orelor de lucru, în medie 58 de mesaje instant — o creștere de 15% față de anul precedent.

De asemenea, angajatul tipic primește 117 emailuri pe zi, iar până la ora 22:00, aproape o treime dintre angajați sunt din nou activi în inbox, ceea ce indică o creștere constantă a muncii în afara orelor oficiale, a subliniat Microsoft.

„Pentru mulți, ziua de muncă modernă nu mai are un început sau un sfârșit clar,” se arată în raport. „Pe măsură ce cerințele profesionale devin tot mai complexe și așteptările cresc, timpul destinat concentrării sau odihnei este acum ocupat cu recuperarea sarcinilor, pregătiri și clarificări.”

„Este echivalentul profesional al nevoii de a asambla bicicleta înainte de fiecare plimbare. Se consumă prea multă energie pentru a pune ordine în haos, înainte ca sarcinile cu adevărat importante să poată începe,” a adăugat compania.

„E imposibil să ții pasul”

Un efect al acestui fenomen este că o treime dintre angajați simt că, în ultimii cinci ani, a devenit „imposibil să țină pasul” cu ritmul de lucru, potrivit unui sondaj comandat de Microsoft și realizat pe un eșantion de 31.000 de angajați la nivel global.

„Fiecare email sau notificare poate părea nesemnificativă, dar împreună impun un ritm alert întregii zile,” a spus Microsoft.

Compania a mai constatat că jumătate din ședințe au loc între orele 9–11 dimineața și 13–15 după-amiaza — exact atunci când, conform cercetărilor, mulți oameni au un vârf natural de productivitate, determinat de ritmurile circadiene.

În cele din urmă, dorința exagerată a șefilor și colegilor de a organiza ședințe afectează productivitatea angajaților, determinându-i pe unii să recupereze munca în weekend.

„În loc de muncă profundă… orele cele mai productive sunt irosite într-un carusel de apeluri,” a notat compania.

Microsoft consideră că inteligența artificială ar putea ajuta la reducerea poverii prin preluarea sarcinilor administrative „cu valoare redusă”, eliberând astfel timp pentru activități cu adevărat relevante pentru organizație.

Totuși, creșterea utilizării AI alimentează și temeri privind înlocuirea forței de muncă umane. Un sondaj realizat de Forumul Economic Mondial, publicat în ianuarie, arată că 41% dintre angajatori intenționează să își reducă personalul pe măsură ce anumite sarcini devin automatizate.

Ştiri video recomandate
×
Etichete: angajati job microsoft

Fanatik

Antena Sport

Observator News

Parteneri
x close