Antena 3 CNN Mediu Prosumatorii acuză că Diana Buzoianu dezinformează despre Rabla: Să demontăm "acest mit al bugetului" și să clarificăm sursa banilor

Prosumatorii acuză că Diana Buzoianu dezinformează despre Rabla: Să demontăm "acest mit al bugetului" și să clarificăm sursa banilor

G.M.
2 minute de citit Publicat la 12:32 17 Iul 2025 Modificat la 12:47 17 Iul 2025
poza din Sediul Remat Holding Ploiesti - unul dintre operatorii de casare a masinilor vechi din programul de stimulare a innoirii parcului auto.
Programul Rabla, care a fost suspendat câteva săptămâni, va fi reluat însă cu un buget de trei ori mai mic față de cel propus în luna iunie. Sursa foto: Agerpres

Programul Rabla, care a fost suspendat câteva săptămâni, va fi reluat însă cu un buget de trei ori mai mic față de cel propus în luna iunie. Ministrul mediului, Diana Buzoianu, a anunțat un buget de 200 de milioane de lei doar pentru programele pentru persoanele fizice. Ciprian Cherciu, vicepreședinte Asociației Prosumatorilor din România, a declarat joi la Antena 3 CNN că Ministerul Mediului dezinformează, deoarece banii pentru Rabla provin din bugetul Administrației Fondului pentru Mediu (AFM), care este alimentat în principal din taxe de mediu și contribuții specifice, nu direct din bugetul de stat general.

"Primul lucru și cel mai important este să clarificăm sursa banilor, pentru că asistăm la un soi de dezinformare de la nivelul Ministerului Mediului prin care ni se spune că am redus bugetul pentru că trecem printr-un moment dificil și trebuie că se facă econonomii și trebuie să reducem deficitul. Banii pentru programul Rabla nu vin din bugetul de stat. Sunt din bugetul AFM, care vine din încasarea de taxe pe mediu, din vânzarea certificatelor pentru emisii de gaze cu efect de seră. Sunt bani din mecanisme europene care intră în economia românească. Nu avem dreptul să folosim acei bani pentru alt tip de proiecte. Proiectul Rabla este un proiect care a fost validat de organismele internaționale.

Am văzut că doamna ministru (Diana Buzoianu – n.r.) a pus o întrebare retorică: să vedem dacă mașinile astea au vreun impact asupra mediului. Păi au un impact uriaș, doar cele 10.000 de mașini electrice vândute anul trecut în România sunt echivalentul pe reducerea emisiilor de dioxid de carbon cu peste 3500 de hectare de păduri urbane, adică de parcuri", a declarat Ciprian Cherciu.

El a susținut că trebuie demontat "acest mit al bugetului", acest fake news al bugetului.

Cherciu a explicat situația complicată pe care a creat-o suspendarea programului.

"Dealerii au importat acele mașini ca să fie pregătiți în programul foarte scurt și programul s-a oprit pur și simplu din senin, cu această justificare de buget, dar care nu stă în picioare. Deci acum avem mașini pe stoc, oameni care au plătit avansuri, unii pierd avansurile și unii oameni care au cumpărat rable și le țin pe stoc", a spus Cherciu.

El a afirmat că a cerut justificarea care a stat la baza suspendării programului, dar că nu a primit și nici nu a găsit niciun document.

"AFM a suspendat programul Rabla pe data de 18. Eu am solicitat-o, am fost curios să văd documentul de suspendare, acel document nu există. Deci, legal vorbind, programul este oricum suspendat, ilegal. Nu există un document legal, există doar un comunicat de presă.

Deci trebuie clarificat tematica bugetului pentru că dacă nu este o chestiune de buget, programul poate fi lăsat până la finalul anului să funcționeze așa cum era", a conchis vicepreședinte Asociației Prosumatorilor din România.  

Ştiri video recomandate
×

Fanatik

Antena Sport

Observator News

x close