Antena 3 CNN Politică Iohannis critică decizia Guvernului de a desfiinţa 60.000 de posturi din administraţie

Iohannis critică decizia Guvernului de a desfiinţa 60.000 de posturi din administraţie

Sursa foto: Foto: captura Antena 3
de M.Z.    |    28 Iun 2013   •   22:41

Klaus Iohannis critică decizia Guvernului de a desfiinţa 60.000 de posturi neocupate şi de a concedia alţi 3.000 de funcţionari.

Prim-vicepreşedintele PNL spune că decizia nu rezolvă criza de personal din administraţia care lucrează în acest moment la nivel de avarie.

"Ar fi dificil dacă s-ar desfiinţa posturile neocupate. Acestea sunt vacante nu pentru că noi nu ne-am ocupat în acest sens, ci pentru că, din 2008 încoace, practic nu am mai putut angaja personal în condiţii normale. Pentru administraţia locală trebuie găsită o formulă de stabilire a numărului maxim de angajaţi pe diferite categorii şi mai apoi să desfiinţăm sau nu posturi. Pauşal, niciodată rezultatul nu este optim", este de părere primarul Sibiului.

Peste 60.000 de posturi vacante din aparatul bugetar vor fi desfiinţate. Premierul Victor Ponta a spus, miercuri, că Guvernul nu se va atinge de posturile din Sănătate şi Educaţie. După adoptarea acestei măsuri se va reveni la sistemul de angajare a unui funcţionar la un post vacantat, mai spune premierul.

"Astăzi avem o ordonanţă de urgenţă iniţiată de ministrul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei, dar discutată cu toată lumea, privind o reformă a aparatului administrativ central. Vor fi desfiinţate aproape 60.000 de posturi vacante, posturi fie neocupate, fie nebugetate, păstrate în general în diverse structuri pe acel principiu unu la şapte şi pentru păstrarea - nu mă ascund să spun - a funcţiilor de conducere care aveau nevoie să aibă în spate un număr de posturi, chiar şi vacante.Vreau să precizez de la început că vorbim despre eficientizarea - este un prim pas, vor urma şi altele - aparatului administrativ, în primul rând central", a spus prim-ministrul miercuri, la începutul şedinţei de Guvern.

Proiectul de ordonanţă de urgenţă pregătit pentru şedinţa de guvern relevă că vor fi disponibilizaţi angajaţi din zece ministere prin eliminarea a aproape 3.000 posturi ocupate, echivalent a 4% din numărul de angajaţi, vor fi desfiinţate posturile vacante din administraţia centrală şi locală, nu şi de la cabinetul demnitarilor, şi va fi redus numărul funcţiilor de conducere la 12%.

Tăierea posturilor ocupate va fi operată în Ministerul Agriculturii, Ministerul Afacerilor Interne (inclusiv prefecturi), Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţei Publice, Ministerul Economiei, Ministerul Educaţiei (inclusiv inspectoratele şcolare), Ministerul Finanţelor, Ministerul Muncii, Ministerul Mediului, Ministerul Sănătăţii (inclusiv direcţiile de sănătate publică), Ministerul Transporturilor şi Secretariatul General al Guvernului.

La acest moment, Guvernul estimează deja că vor putea fi angajaţi 1.066 salariaţi la nivelul administraţiei publice locale, cu argumentul că multe primării au ajuns să mai aibă doar doi sau trei angajaţi, inclusiv primarul şi viceprimarul. Posturile vizate pentru ocupare de la nivelul administraţiei locale vor putea fi ocupate doar dacă există resurse financiare asigurate în cadrul bugetului local.

Angajările vor fi însă posibile doar cu acordul Guvernului. Anual, prin hotărâre, Guvernul va avea posibilitatea să stabilească numărul maxim de posturi care pot fi înfiinţate şi ocupate.

Prin reorganizarea aparatului administrativ, Executivul estimează o economie la bugetul de stat de 45 milioane lei în acest an şi 108 milioane lei în fiecare dintre următorii patru ani.

×