Antena 3 CNN Life Știinţă Descoperire importantă despre elefanţi. Milioane de vieţi umane ar putea fi salvate

08 Oct 2015   •   16:14

Oamenii de ştiinţă speră să poată folosi ADN-ul elefanţilor pentru a stopa răspândirea cancerului la oameni. Uriaşul animal se pare că poartă mai multe gene care pot opri creşterea tumorilor.

Elefanţii dezvoltă rar - ca să nu spunem niciodată - forme de cancer, iar oamenii de ştiinţă au descoperit acum că aceştia poartă 20 de gene care inhibă tumorile, numite TP53, comparativ cu o singură genă prezentă în corpul uman.

Cercetătorii au descoperit că prin activarea unei astfel de gene în şoareci, rozătoarele au dezvoltat o protecţie similară la cancer precum elefanţii. Ei cred că tehnica ar putea fi folosită şi pe oameni.

Dr Vincent Lynch, autorul studiului, de la Universitatea din Chicago, a spus: "O mare constrângere în evoluţia a corpurilor mari la animale este riscul crescut de dezvoltare a cancerului. Dacă toate celulele prezintă un risc similar de transformare malignă, un organism cu multe celule are un risc mai mare de a dezvolta cancer, faţă de organismele cu puţine celule. Organismele cu viaţă îndelungată au de asemenea mai mult timp la dispoziţie să acumuleze mutaţii cancerigene."

Iar Dr Lynch speră ca descoperirea lui să ajute la întărirea rezistenţei umane la cancer. "Este posibil să putem dezvolta un medicament care simulează funcţionalitatea genei TP53. Paşii următori sunt să ne dăm seama exact cum lucrează aceste gene suplimentare într-o celulă", a spus Lynch.

Subiecte în articol: elefant cancer